کام شیرین سهامداران شیران،
مجمع عمومی عادی و فوق العاده سالانه هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با حضور اکثریت سهامداران، خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار و ضمن تصویب صورت‌های مالی و تطابق اساسنامه، مقرر شد ۴۷۰ ریال سود نقدی برای هر سهم توزیع شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴ 18 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک، صبح روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ مجمع عمومی و فوق‌العاده سالانه صاحبان سهام هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با نماد «شیران» با حضور مدیرعامل، ریاست مجمع، اعضای هیات مدیره، بازرس و حسابرس قانونی، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران در باشگاه بانک صنعت و معدن برگزار شد و صورت‌های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۶۰۷ ریال سود محقق شده هر سهم ۴۷۰ ریال معادل ۷۷ درصد برای هر سهم توزیع شود.

سعید زرندی مدیر عامل به ارائه گزارش مفصلی از عملکرد شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ منتهی به ۳۰ آذرماه پرداخت و در بخش فعالیت‌های انجام شده گفت:

تولید الکل‌های شوینده از طرح‌های بزرگ و کلان تعریف شده در مجموعه است این طرح به تولید محصولاتی با کاربری مشابه آلکیل بنزن خطی در سبد بالادستی صنایع شوینده است. مطالعات تکمیلی امکان سنجی اولیه و تصمیم گیری برای نحوه اجرا انجام شده است در حال حاضر انتقال تکنولوژی و انجام فرایند سرمایه گذاری و عملیات اجرایی در دستور کار این طرح است.

وی افزود: با توجه به نیاز بازار به روغن ترانسفورماتور و واردات ده‌ها هزار تن از این محصول در کشور و در راستای گسترش سبد محصولات شرکت پس از تکمیل دانش فنی تولید از مهرماه سال جاری تولید محصول آغاز گردید و فرایند تولید و فروش ۱۴۰۰ تن از این محصول در حال انجام است که بیش از ۷۰۰ تن محصول تولید و تحویل شده است.

زرندی گفت: با توجه به سودآوری مناسب این فرآورده این روند همچنان ادامه دارد و براساس قرارداد موجود با بهبود ویژگی‌های فنی این محصول فروش بیش از ۲.۰۰۰ تن در سال آتی در دستور کار قرار دارد و هدف اصلی این پروژه صادرات محصول نهایی با استاندارد‌های بین المللی است. در این راستا به منظور دستیابی به فرمولاسیون و روش تولید جدید و نزدیک شدن به استاندارد و نتایج بهتر توافقاتی با شرکت پترو فناور جوان چهل ستون انجام شد که محصول با فرمولاسیون جدید قابلیت فروش با قیمت مناسب و استاندارد خوب در بازار‌های داخلی و خارجی را داشته باشد.

وی افزود: در مجموع ۲۹۶ هزار تن تولید در آلکیلات سنگین آلکیل بنزن خطی نرمال پارافین داشتیم که مجموع ظرفیت تولید امیلیون و ۲۵۷ هزار تن در سال است درآمد عملیاتی شرکت رشد ۲۵ درصدی داشته است. این در حالی است که کاهش ۳۰ درصدی قیمت LAB در بازار جهانی داشتیم.

مدیرعامل هلدینگ افزود: با توجه به نوسانات زیاد روی ظرفیت راکتور واحد پاکول در برخی از run‌ها که طی چند سال اخیر ایجاد و باعث کاهش ظرفیت تولید در آن run شده بود بررسی‌ها مطالعات و تست‌های مربوطه جهت شناسایی و رفع عیب این مشکل آغاز شد که خوشبختانه منشا این مورد شناسایی و رفع گردید و این موضوع باعث شد حداکثر بهره برداری از کاتالیست واحد پاکول و بالتبع آن افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها به دنبال داشته باشد.

با توجه به بحران انرژی برق در کشور و تصمیم مدیریت ارشد سازمان در خصوص احداث فاز دوم نیروگاه خورشیدی طرح افزایش ظرفیت نیروگاه خورشیدی از ۳ به ۶ مگاوات آغاز شد.

با توجه به رویکرد جدید شرکت در خصوص بارگیری و فروش محصولات به صورت فله و خرده فروشی، سامانه بشکه پرکنی خریداری و نصب شد و در حال آماده سازی برای بهره برداری است.

وی گفت: طرح توسعه ۲ LAB در حال حاضر ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ظرفیت اسمی آن ۱۰۰ هزار تن در سال است.

زرندی ادامه داد: تولید الکل چرب، جایگزین آینده LAB خواهد بود و با این نگاه وارد این حوزه شدیم مطالعات بازار انجام شده، با چند تولید کننده دنیا صحبت شده و تیم‌هایی را توانستیم شروع به کار بگیریم ظرفیت آن هم سالانه ۶۰ هزار تن است. این طرح در بندر عباس اجرایی خواهد شد آینده این شرکت را به سمت آب‌های آزاد دیده ایم ۷۰ هکتار پشت پالایشگاه بندر عباس را در اختیار ما قرار داده‌اند.

مدیرعامل هلدینگ صنایع شیمیایی ایران تصریح کرد: از اردیبهشت ۱۴۰۱ شروع مجدد طرح به معاونت نوآوری و توسعه ابلاغ گردید و براساس نظرات کارگروهی متشکل از معاونان و مدیران شرکت مقرر شد برای کسب اطمینان از کامل بودن مدارک مهندسی موجود طرح از شرکت‌های مهندسی مشاور معتبر ایرانی دعوت به عمل آید.

در این راستا با چندین شرکت معتبر مهندسی کشور مذاکرات و یا مکاتبات لازم صورت گرفته است. در حال حاضر مطالعات این طرح از جنبه فنی و اقتصادی پایان یافته راهکار‌های رفع گلوگاه‌های موجود شناسایی شده زمین و مجوز‌های مربوطه تامین گردیده برنامه زمان بندی فاز‌های مهندسی و عملیاتی اولیه تدوین شده و در دست اجرا است.

ظرفیت این مجموعه ۱۰۰ هزار تن در سال است، سالانه ۱ میلیون و ۱۰۹ هزار تن نفت سفید خوراک این مجموعه خواهد بود.

مهمترین پیگیری‌های انجام شده برای اصلاح قرارداد خوراک به شرح زیر اعلام شد:

اخذ مجوز اقدامات از بانک صنعت و معدن

ارجاع موضوع به مقامات دولتی وفق قرارداد

درخواست رسیدگی از وزیر نفت

نمونه برداری از محصولات شرکت توسط نمایندگان وزارت نفت

دریافت نامه حکمیت معاون برنامه ریزی وزارت نفت

عدم پذیرش حکمیت از سوی شرکت پالایش و پخش

درخواست رسیدگی از حوزه معاون اول

اعلام نظر پژوهشگاه صنعت نفت در خصوص برش‌های برگشتی

خرید نفت از پالایشگاه

اصلاح پروانه برداری

استاندارد سازی محصول

آغاز فروش محصولات جانبی در بورس انرژی

زرندی گفت:موضوع پرونده خوراک احتمالا در فروردین ماه به نتیجه می‌رسد.

مجمع اعلام کرد دعاوی مطالبه وجه بیش از ۱۰۰ میلیون درهم علیه شرکت شیران، در محاکم امارات مطرح و بابت اصل خسارت تاخیر، مبلغی بالغ بر ۱۶۶ میلیوو در هم به نفع شرکت رای صادر شد و رای دادگاه تجدید نظر در امارات به نفع شرکت تایید شد.

مدیر عامل گفت: پیرو ضرورت خرید کامل نفت سفید از پالایشگاه تبریز، اصفهان …. لازم است محصولات جانبی تولیدی رافینیت برش سنگین و برش سبک پس از استاندارسازی در بورس انرژی عرضه و فروخته شود. واحد فروش شرکت در کمتر از ۴ ماه توانسته حدود ۲۰ هزار تن از این محصولات را پس از بازاریابی‌های بسیار در بورس انرزی عرضه کرده و بفروش برساند.

وی افزود: فروش این محصولات از سال ۱۳۹۲ تاکنون انجام نشده و برای ورود به این بازار پس از ده سال تلاش‌های سیاری صورت گرفته است. این مهم موجب افزایش درآمد بالا رفتن گردش نقدینگی و ایجاد ارزش افزوده بستند برای سهامداران شرکت می‌شود.

همچنین زرندی گفت: شرکت توانست در حوزه بازرگانی، استاندارد امکان صادرات مستقیم محصولات به کشور هندوستان را دریافت کند.

وی گفت:سیاست شیران عرضه شرکت خدمات بندری است که مالکیت ۱۰۰ درصدی آن را در اختیار دارد.

در پایان مراسم، رئیس مجمع گفت: بانک صنعت و معدن قطعا برنامه فروش شیران را در دستور کار دارد فعلا سهام شیران در وثیقه است تا آزاد شود و راه‌های رفع وثیقه در پیش گرفته شده است. در مورد واتی هم برنامه عرصه بلوک وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار