صادرات فلفل دلمه‌ای از استان اصفهان به روسیه بیش از ۷۰ میلیون دلار ارزآوری به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 27 January 2024

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بیش از ۷۰ هزار تُن فلفل دلمه‌ای رنگی از ابتدای امسال تا پایان دی در قالب چهار هزار و ۵۰۰ کانتینر از طریق مرز آستارا به روسیه صادر شد.
احمدرضا رییس‌زاده ارزش این میزان محصول صادراتی را بیش از ۷۰ میلیون دلار دانست و افزود: این محموله‌ها با برخورداری از آزمایش‌های سازمان غذا و دارو، دارای کیفیت مناسب و کُد رهگیری مورد نیاز در مبدا تولید است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه این میزان محصول در ۹۵۰ هکتار از گلخانه‌های استان تولید شده، پیش بینی کرد: تا پایان سال بیش از ۱۰ تا ۱۵ هزار تن فلفل دلمه‌ای دیگر از این استان به روسیه صادر می‌شود.
وی گفت: گسترش کشت گلخانه‌ای با هدف اصلاح الگوی کشت با توجه به کمبود منابع آبی در استان، روش مناسبی برای توسعه کشاورزی قلمداد می‌شود و از سوی دیگر به‌دلیل چهار فصل بودن فعالیت و کشت از بُعد درآمدزایی و اشتغالزایی نیز مطلوب است.
تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان اصفهان راه اندازی شده است که شهرستان‌های تیران و کرون، فلاورجان، خمینی‌شهر، دهاقان، مبارکه، شهرضا، شاهین‌شهر و میمه و اصفهان بیشترین سهم را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار