مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: هم اکنون ۳۵ طرح تفصیلی ابلاغ شده که از این طرح‌ها ۱۰ طرح تفصیلی در مرحله پایان و ارائه به کمیسیون ماده ۵ برای تصویب قرار دارد و ۲۵ طرح نیز در مرحله تهیه است.
کد خبر: ۱۱۵۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 29 January 2024

علیرضا قاری قرآن، این استان را از تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری برخوردار دانست وافزود: توسعه فراشهری طرح‌هایی است که سیاست‌های توزیع جمعیت، فعالیت و همچنین پهنه‌های عملکردی و کاربری اراضی را در حوزه‌های ناحیه، منطقه و مجموعه‌های شهری تعیین و ضوابط مربوط به نحوه استفاده از آن پهنه‌های سرزمینی را مشخص می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگ‌ترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار است، افزود: از مهم‌ترین طرح‌های فراشهری استان می‌توان به طرح جامع منطقه‌ای اصفهان در دهه ۶۰، طرح‌های جامع نواحی مرکزی، غرب، شمال شرق و جنوب استان اصفهان در دهه ۷۰ و ۸۰، طرح مجموعه شهری و سند آمایش سرزمین استان در دهه ۹۰ اشاره کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری ها، تراکم‌ها و گذر‌ها را در شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.
وی ادامه‌داد: طرح جامع شهر‌های اصفهان، مبارکه، نایین و نطنز با رویکرد‌های نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار