استاندار ایلام گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا همزمان با ستاد استانی از ابتدای هفته آینده برای مناطق زرد، نارنجی و قرمز این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵ 14 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا استان ها به سه منطقه زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می شوند که در نواحی زرد صنوف گروه چهار، در مناطق نارنجی مشاغل سه و چهار و در قرمز هم صنوف ۲، سه و چهار ملزم به تعطیلی هستند.

وی افزود: تمامی اصناف گروه ۲ تا چهار باید راس ساعت ۱۸ عصر محل کسب خود را تعطیل کنند و در صورت باز بودن بعد از ساعت اعلام تعطیلی جریمه و در صورت نیاز پلمب می شوند و همچنین صاحبان مشاغل باید مجهز به اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش، الکل و محلول ضد عفونی باشند و از ارایه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: همچنین اجتماعات و جلسات اداری در فضای سربسته برای مناطق زرد نباید بیشتر از ۳۰ نفر، نارنجی ۲۰ نفر و قرمز ۱۰ نفر باشد، ادارات به استثنای بانک ها ملزم به رعایت مصوبه ۵۰ درصد حضور کارکنان در محل هستند و فضای محل کار نیز از لحاظ رعایت فاصله گذاری مناسب تعداد افراد حاضر در اداره باشد.

وی در مورد بانک ها توضیح داد: باتوجه به اینکه بانک ها محل تردد دایمی مراجعان هستند برای تسریع در روند اداری و بانکی مراجعان و جلوگیری از مراجعه مجدد آنها، بانک ها و موسسات مالی با تمام ظرفیت تا ساعت ۱۲ ظهر کار کنند و روزهای پنجشنبه نیز تعطیل هستند.

وی اضافه کرد: تمام ادارات و دوایر دولتی و بانک ها باید بنرهایی بر سر در اداره خود با محتوای هشدارهای بهداشتی خطاب به مراجعان مبنی بر عدم خدمت رسانی به افراد فاقد ماسک نصب کنند و با ارگان هایی که این بنر را نصب نکنند برخورد جدی خواهد شد.

وی از شهرداری های استان و نیروی انتظامی خواست: نظارت بر ورودی آرامستان های نقاط مختلف استان به ویژه شهرهای ایلام و صالح آباد بیشتر و برای افراد خاطی و متمرد از قانون جریمه اعمال کنند.

استاندار ایلام گفت: به منظور نظارت و مدیریت بهتر ایلام، مرکز استان به چهار ناحیه تقسیم شده است و در این نواحی گشت های مشترک اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دستگاه قضایی، علوم پزشکی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج حضور دارند تا بر رعایت اعمال محدودیت ها توسط صنوف مختلف نظارت داشته باشند.

وی تاکید کرد: مشاغل گروه های سه و چهار همچنان باید تعطیل باشند و صنوف گروه دوم نیز از امروز باید راس ساعت ۱۸ عصر محل کار خود را تعطیل کنند و دستگاه های نظارتی هم بر رعایت درست محدودیت ها توسط اصناف مدیریت داشته باشند.

سلیمانی دشتکی گفت: در هفته های اخیر استان ایلام پیک شدیدی از شیوع کرونا را شاهد بود به گونه ای که در یک روز ۱۴ فوتی گزارش شد و تنها راه و البته موثرترین راه مشارکت خودجوش مردم در مقابله با این بیماری است چرا که مردم در صورت استفاده همه گیر از ماسک، پرهیز از حضور و شکل گیری اجتماعات عزا و عروسی و دورهمی های خانوادگی، اجتناب از تردد غیرضروری در اماکن عمومی و سایر موارد نقشی بسزا در بهبود وضعیت کنونی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسانی چون کمیته امداد، ثبت احوال، مسکن و شهرسازی و دفاتر پیشخوان، خدمات و فراخوان های خود را به صورت الکترونیک انجام شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار