کارشناس مسئول مدیریت پسماند محیط زیست استان ایلام:
کارشناس مسئول مدیریت پسماند محیط زیست استان ایلام گفت: روزانه حدود ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۸ 25 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا لطافتی اظهار کرد: در حال حاضر در استان روزانه حدود ۲۳ تن زباله‌های پلاستیکی تولید می‌شود که با فعالیت هشت واحد بازیافت پلاستیک، حجم قابل ملاحظه‌ای از آن در این واحدها، بازیافت می‌شود. همچنین روزانه مقادیر زیادی از زباله‌های پلاستیکی جمع آوری شده به خارج استان جهت بازیافت ارسال می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک (مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین)، رویکرد عموم مردم استان ایلام در زمینه حفظ محیط زیست و مدیریت پسماندها را مثبت ارزیابی نمود و گفت: مصداق بارز این موضوع وجود ۴۹ سازمان مردم نهاد محیط زیستی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در استان است.

کارشناس مسئول مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: آلودگی پلاستیک و تولید میکرو پلاستیک‌ها یکی از انواع آلودگی نوظهور است که به صورت جدی منابع آب، خاک و تنوع زیستی را تهدید می‌کند و لازمه نجات زمین، مهار تولید و استفاده بی رویه از انواع پلاستیک‌ها است.

وی تصریح کرد: لازمه تولید آب و غذای سالم، وجود منابع آب و خاک سالم و پاکیزه است که از عموم مردم انتظار می‌رود با ارگان‌های متولی امر، همراهی لازم را داشته باشند.

لطافتی یادآور شد: در هفته زمین پاک، برنامه‌های مختلفی از قبیل اجرای پاکسازی و کمپین بی زباله، حضور در خبرگزاری‌ها، تبیین حفاظت از زمین توسط ائمه جمعه، برگزاری مسابقات نقاشی در مدارس، برگزاری نشست در محل خانه‌های محیط زیست سراسر استان و… برگزار می‌شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار