مدیرکل بحران استانداری ایلام؛
مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: مرکز فناوری هسته ای(پرتودهی) برای ارتقای سطح کیفی محصولات کشاورزی در این استان احداث و راه اندای می شود.
کد خبر: ۱۱۶۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰ 22 April 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛نشست علمی و تخصصی" نقش فناوری هسته‌ای (پرتودهی) در ارتقای امنیت غذایی و پیشگیری از بحران‌های حوزه کشاورزی" روز دوشنبه باحضور معاون پرتودهی سازمان انرژی اتمی، مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی، معاونت هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد.

بیگلریان مدیرکل بحران استانداری ایلام بیان کرد : لازم است که زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان، بخش خصوصی و فعالان مرتبط در حوزه کشاورزی و فناوری‌های هسته‌ای، در زمینه استفاده از فناوری پرتودهی در تولید موادغذایی فراهم شود.

وی افزود : فناوری پرتودهی و سامانه‌های آن، گامی بزرگ و تعیین‌کننده برای سلامت جامعه و امنیت غذایی به شمار می رود، افزود: استفاده از این فناوری می‌تواند موجب کاهش ضایعات و هدر رفت تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی شود.

بیگلریان ادامه داد : دانش هسته‌ای نقش موثری در زمینه گسترش و توسعه تولیدات بخش کشاورزی و بالابردن ضریب امنیت غذایی، بهداشتی و درمان و فراهم شدن مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.

گوهری رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز  بیان کرد: استان ایلام با ۲۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید ۸۳۰ هزار تن محصولات زراعی و با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، نیازمند راه‌اندازی مرکز فناوری پرتودهی است.

وی تاکید کرد :  استان ایلام یکی از استان‌های پیشرو در بخش کشاورزی به ویژه در تولید دانه‌های روغنی و لبنی در غرب کشور به شمار می رود و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز هسته‌ای پرتودهی برای مبارزه با علف‌های هرز، کاهش بار میکروبی محصولات به ویژه محصولات تولیدی لبنی دارای اهمیت زیادی است./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار