رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور گفت: در کشور بیش از ۸ میلیون نفر بیماران دیابتی است که خسارت مادی این بیماران سالانه ۲۷ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۴۰۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 28 May 2015
تابناک بوشهر: شکور امیدی ظهر امروز در نشست با استاندار و مسئولان علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه انجمن حمایت از بیماران دیابتی از سال 1373 در کشور فعالیت خود را آغاز کرده است اظهار داشت: با شروع بکار این انجمن تحولات مهمی در حوزه پیشگیری، درمان و شناسایی بیماران در کشور ایجاد شده است که دراین راستا خیران نقش مهمی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد بیماران دیابتی از بیماری خود بی اطلاع هستند بیان کرد: بیماران دیابتی خسارات زیادی به جامعه وارد می‌کنند بگونه‌ای که خسارت مادی این بیماران سالانه 27 هزار میلیارد تومان است.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور با اشاره به اینکه اکنون 3.6 میلیون نفر بیمار دیابتی در کشور شناسایی شده است گفت: پیش بینی می‌شود 10 درصد از جمعیت ایران دارای بیماری قند باشند و هشت میلیون نفرهم مبتلا به بیماری دیابت باشند.

امیدی با بیان اینکه بیماری دیابت بیماری پنهان است افزود: شناسایی زودهنگام بیماری دیابت سبب جلوگیری از عوارض دیگر می‌شود که خستگی بسیار، پر ادراری و علائم دیگر را نشانه اولیه بیماری دیابت در فرد است.

وی با تاکید بر توجه به آزمایش برای شناخت وضعیت جسمانی افزود: دیابت بیماری بدون درد است ولی تمام اعضای بدن فرد دیابتی درگیر این بیماری است که با آزمایش ساده می‌توان متوجه وجود این بیماری شد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور وزن بسیار، فشار خون بالا و دارای والدین دیابتی را عامل بروز دیابت دانست و گفت: راه‌اندازی مرکز مشاوره بیماران دیابتی در استان‌ها از برنامه‌های مهم امسال است که در بوشهر نیز این طرح محقق می‌شود.

امیدی با بیان اینکه غذاهای رژیمی و بدون قند در کنترل بیماری دیابت بسیار تاثیرگذار است افزود: برای این مهم فروشگاه‌های مواد غذایی رژیمی تولید داخل که شامل 60 قلم است  راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه خیران نقش مهم و تاثیرگذاری در حمایت بیماران خاص دارند گفت: بیماری دیابت جزو بیماری‌های خاص است و مشکل این بیماران با همکاری خیران برطرف می‌شود.
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار