مدیر طرح ساخت واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه فاز‌های ۲ و ۳ پارس جنوبی از پیشرفت ۹۱.۹۶ درصدی این طرح خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱ 21 September 2021

سیروس پیکار گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی می‌شود این طرح تا آخر مهر امسال راه‌اندازی شود.

وی ظرفیت شیرین‌سازی واحد مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی پالایشگاه فاز‌های ۳-۲ پارس جنوبی را ۸۰ هزار بشکه در روز عنوان کرد و افزود: با احتساب ارزش افزوده ۴ دلاری در هر بشکه میعانات گازی، مدت زمان بازگشت سرمایه در این طرح کمتر از یک سال است.

پیکار از جمله مهم‌ترین اهداف راه اندازی این طرح را افزایش ارزش افزوده میعانات گازی به بیش از ۴ دلار در هر بشکه عنوان کرد و گفت: علاوه بر این افزایش بهره‌وری با کاهش خورندگی در تجهیزات پالایشگاهی و کاهش آلاینده‌های ناشی از تبخیر ترکیبات موجود در میعانات گازی بر محیط زیست از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

وی همچنین بکارگیری میعانات گازی شیرین‌سازی شده به عنوان سوخت جایگزین در نیروگاه‌های تولید برق را از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح برشمرد و افزود: مرکاپتان‌ها ترکیبات آلی گوگرد داری هستند که به صورت طبیعی در میعانات گازی وجود دارند و این ترکیبات یکی از عوامل اصلی آلودگی محیط زیست، خوردگی تأسیسات و تجهیزات به شمار می‌رود.

پیکار به اشتغالزایی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: در زمان اجرای این طرح، ماهانه برای هزار و ۵۰۰ نفر کار ایجاد شد و پس از بهره‌برداری نیز برای ۳۰ نفر اشتغال دائم فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار