ظرفیت استان بوشهر برای پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس ۶۰ هزار تن طراحی شده که تاکنون ۸ طرح با ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ تن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تا سال آینده به ۸ هزار تن افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۹۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵ 02 September 2021

پرورش آبزیان یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر است که در این راستا برنامه‌های مدونی برای آبزیپروری در عرصه ماهی و میگو تدوین شده است.

استان بوشهر در کنار خلیج‌فارس ظرفیت مهمی در عرصه تولید آبزیان در عرصه صید، صیادی و پرورش ماهی و میگو فراهم کرده است که اکنون بیش از شش هزار هکتار اراضی ساحلی این استان به امر پرورش میگو اختصاص یافته است.

تولید 30 هزار تن میگو پرورشی در استان بوشهر

به گفته مدیرکل شیلات استان بوشهر امسال برای تولید 30 هزار تن میگو پرورشی در استان برنامه ریزی و در این راستا بیش از 2 میلیارد قطعه بچه میگو در استخر پرورشی سواحل استان ذخیره‌سازی شده است.

علی بازدار با بیان اینکه سال قبل 23 هزار تن میگو از استخر پرورشی نوار ساحلی استان بوشهر تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد افزود: استان بوشهر قطب تولید میگو پرورشی در کشور معرفی شده که در این راستا با تکمیل شهرک شیلات رودشور گناوه ظرفیت پرورش میگو به بیش از 2 برابر ظرفیت کنونی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس یکی دیگر از قابلیت‌های پرورش آبزیان در استان بوشهر است خاطر نشان کرد: در این حوزه اقدامات مهم و ویژه‌ای انجام شده و برای تحقق فعالیت پرورش ماهی در قفس موافقت‌های اصولی و مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاران صادر شده است.

یک‌هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش ماهی در خلیج‌فارس استان بوشهر

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی شیلات استان بوشهر با بیان اینکه برای پرورش این آبزی برنامه‌های ویژه تدوین شده است تصریح کرد: روند سرمایه گذاری در صنعت پرورش ماهیان دریایی در استان بوشهر افزایش یافت و امسال تاکنون به یک‌هزار میلیارد ریال رسیده است.

حامد رضایی با اشاره به تسریع در روند سرمایه‌گذاری در پرورش ماهی در قفس خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه‌گذاری و استقبال سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان نشان می‌دهد نگرانی ناشی از ریسک سرمایه‌گذاری در صنعت پرورش ماهی در قفس رفع شده و به‌تدریج اهداف شیلات در این زمینه در استان بوشهر دست بافتنی می‌شود.

وی از اجرا 4 طرح پرورش ماهی در خلیج‌فارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اجرا این طرح‌ها به ظرفیت 2 هزار و 500 تن ماهی سی‌باس طی 3 ماهه اخیر حاکی از توسعه شتابان صنعت پرورش ماهی در قفس در خلیج‌فارس است.

رئیس گروه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی شیلات استان بوشهر اضافه کرد: در اجرا و بهره‌برداری از قفس‌های پرورش ماهی در خلیج‌فارس 2 طرح دیگر نیز به‌زودی قفس‌های پرورشی در آب‌های ساحلی استان بوشهر نصب و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد .

رضایی به مشکلات این صنعت خصوصاً در زمینه تأمین بچه ماهی اشاره کرد و افزود: وضعیت تولید بچه ماهی در استان بوشهر جوابگوی نیاز پرورش‌دهنده نیست و لازم است با حمایت دولت و همراهی بخش خصوصی در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

از ظرفیت 60 هزار تن تولید ماهیان پرورشی در خلیج‌فارس استان بوشهر تاکنون 8 طرح آن با ظرفیت 4 هزار و 500 تن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود و تا سال آینده به 8 هزار تن برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار