مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر:
تابناک- مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: در سال گذشته 23 هزار و 758 نفر در آزمون هاي مهارت فني و حرفه اي شركت كرده مورد سنجش مهارت قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۷۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 30 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر،عبدالمجيد دراهكي در نشست كميته سنجش و مهارت آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر با بيان اينكه آزمون هاي سنجش مهارت در چهار حوزه صنعت ساختمان،تفاهم نامه صنعت قالي و فرش،هماهنگ و آنلاين برگزار شده است، افزود: ارتقا و تعیین صلاحیت حرفه ای نیروهای کار، اعتبار دادن به تجارب فنی و حرفه ای و توسعه و بهبود خدمات تولیدی و کسب و کار از هدف های آزمون هاي مهارت است.

وي از اخذ 17 هزار و 835 گواهينامه فني و حرفه اي توسط شركت كنندگان در آزمون هاي فني و حرفه اي در سال گذشته خبر داد و اضافه كرد: طرح ارزشیابی مهارتی موجب اعتباربخشی به گواهینامه‌های مهارتی میشود.

دراهكي با اشاره به اينكه در آزمون هاي آنلاین9 هزار و 444 نفر شركت كننده داشته ايم ،اظهار داشت: 9 هزار و 972 نفر در آزمون های هماهنگ و 4 هزار و 342 نفر نيز در آزمون هاي صنعت ساختمان و تفاهم نامه صنعت فرش و قالي شركت كرده اند.
وي به آزمون‌های پروژه محور کار عملی در راستای طرح ارزشیابی مهارتی با رویکرد سنجش عملکردی در استان بوشهر اشاره كرد و گفت: در بحث سنجش و صلاحیت حرفه ای دانش و مهارت افرادی که گواهینامه‌های مهارتی را دریافت کرده اند، ارزیابی شده و این کار باعث اعتبار بخشی به گواهینامه‌های صادره این سازمان می‌شود.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر یادآور شد: با اجرای این طرح نظام جامع آموزش فنی‌وحرفه‌ای به سمت صلاحیت حرفه‌ای سوق داده می‌شود و در راستای عملیاتی کردن این طرح از مربی، آزمونگر و پژوهشگر استفاده می‌شود.

دراهكي از تجهيز 9 شهرستان استان بوشهر به سايت آزمون آنلاين خبر داد و تاكيد كرد: فقط در شهرستان جم جهت راه اندازي سايت آزمون آنلاين مشکلاتي وجود دارد که اين مشکلات بزودي مرتفع شده و مرکز آموزش فني و حرفه اي جم نيز به سايت آزمون مجهز خواهد شد تا هر 10 شهرستان استان به اين سامانه تجهيز باشند.

وي تصريح کرد: با راه اندازي سايت آزمون آنلاين سرعت برگزاري آزمون و صدور گواهي مهارت افزايش يافته و اثربخشي و كيفيت آموزشي آزمون‌ها افزايش خواهد يافت.

دراهكي ارائه خدمات با نهایت سرعت، کیفیت و دقت و اعلام نتایج آزمون بصورت برخط و آنلاین ، کاهش هزینه های متقاضیان بخش دولتی و آموزشگاههای آزاد و هم چنین کاهش هزینه های سازمان ، تسریع در به روز رسانی محتوای آزمون با تغییر محتوای استاندارد های آموزشی را از مزایای آزمون الکترونیکی دانست .

مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر جايگاه سنجش و ارزشيابي مهارت را در ارزش گواهينامه هاي فني و حرفه اي مهم خواند و افزود:فرد گواهينامه دار تابلويي روشن از زحمات مجموعه آموزش فني و حرفه اي است پس اجراي با کيفيت آزمون هاي پايان دوره در اين مجموعه جايگاه مهارت را در سطح استان و كشور ارتقاء مي دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار