تابناک- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: این استان در سال انتخاب شهرستان بوشهر به عنوان پایتخت قرآن ایران در ۱۴۰۰ ویژه برنامه اجرا می‌کند.
کد خبر: ۹۶۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷ 31 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، فاطمه کرمپور روز دوشنبه در آیین رونمایی از لوح افتخار معرفی شهرستان بوشهر به عنوان پایتخت قرانی ایران در ۱۴۰۰ افزود: بعد از اعلام مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان بلافاصله دبیرخانه بوشهر پایتخت قرآنی ایران 1400 در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر  راه اندازی شد.

وی بیان کرد: این کارگروه تاکنون 25 نشست کاری برگزار کرده که همزمان با آن کمیته برنامه ریزی نیز تشکیل شد.

کرمپور ادامه داد: در این راستا پیش نویس برنامه اجرایی حسب راهبردها و سیاست های وزارت متبوع مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان، سند راهبردی قرآنی 1414 استان، منشور قرآنی کشور، مصوبات شورای توسعه قرآنی کشور، تجربیات فعالیت های قرآنی استان و مطالعات تلفیقی فعالیت های قرآنی کشور تهیه شد.

وی اظهار داشت: سپس بر حسب دستور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست های متعدد با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، قرآنی، فرهنگی و حدود 30 نفر از پیشکسوتان قرآنی استان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

کرمپور گفت: در این راستا پیش نویس دوم هم تهیه و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ارسال شد که پس از کسب نظر وزارت متبوع و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نسخه نهایی برنامه اجرایی بوشهر پایتخت قرآنی ایران 1400 تهیه شد.

وی ادامه داد: بخشی از فعالیت های قرآنی در طرح پایتختی بوشهر از ابتدا سال جاری آغاز شد تا استان بتواند این رویداد را با شکوه و عظمت خاصی آغاز کند.

کرمپور اظهار کرد: در این راستا از حسن نظر و توجه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون قرآن و عترت این وزارتخانه برای معرفی بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران تقدیر می شود.

وی افزود: همچنین از تلاش‌های شورای فرهنگ عمومی استان بویژه آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و استاندار بوشهر قدردانی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در سالی که بوشهر پایتخت قرآنی کشور است 80 برنامه قرآنی در قالب یک شورای مشورتی، 10 کمیته کاری و 40 کارگروه به پیوست 35 طرح ابتکاری اجرا خواهد شد.

کرمپور اظهار کرد: با این برنامه ها بوشهر الهام بخش و مرجعیت برنامه های قرآنی ایران اسلامی در سال 1400 خواهد بود.

وی یادآور شد: این سال قرآنی مزین به اولین سالگرد شهدای قرآنی کشور شده چراکه ایران اسلامی هر چه دارد به برکت خون مقدس شهدا است.

کرمپور گفت: مایه افتخار است که حسب منویات رهبر معظم انقللاب در این طرح اولویت به حوزه حفظ قرآن کریم، توسعه سبک زندگی قرآنی و پیوند قران و عترت داده شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار