نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:
تابناک- نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شهر بوشهر چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به جایگاه درخور خود نرسیده است.
کد خبر: ۹۶۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ 25 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، به مناسبت یکصد و دهمین سالگرد تأسیس شهرداری (بلدیه) بندر بوشهر، مهندس صالحیان شهردار بوشهر به همراه مسئول موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کرد.

آیت الله صفایی بوشهری در این نشست اظهار داشت: شهر بوشهر با نگاه جامع شهرسازی و حفظ آثار و بافت قدیم می تواند به عنوان یک زیبا شهر بین المللی در فضای جهانی مطرح شود و این ظرفیت در این شهر کهن و با تمدن وجود دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به بافت قدیم بوشهر و با بیان اینکه بافت قدیم شهر بوشهر گنجی برای ایران است، گفت: بافت قدیم شهر بوشهر یک گنج عینی معماری به معنای جامع، منطبق با آخرین استانداردهای پدافند غیرعامل در جهان است که باید احیا شود.

وی با اشاره به وضعیت استفاده از دریا در شهر بوشهر، تأکید کرد: در بوشهر باید از دریا به شکل بسیار خوب استفاده و بوشهر دریایی طراحی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مبلمان و فضای ظاهری شهر بوشهر؛ نورپردازی، فضای سبز و زیبایی ساختمان ها و نمادها را در زیباسازی و جاذبه شهر بسیار مهم دانست.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه ۱۱۰ سال شهرداری داشتن در بوشهر نشان از تمدن این شهر است، افزود: در گذشته بسیاری از کشورهای اروپایی در بوشهر کنسولگری داشته‌اند اما استان بوشهر و شهر بوشهر با وجود حضور کشورهای اروپایی هیچگاه از خود انعطاف و انفعال نشان نداد و علما حکم به وجوب دفاع دادند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شهر بوشهر چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب به جایگاه درخور خود نرسیده است، تصریح کرد: شهرداری بوشهر از دیرباز و از زمان تشکیل، منشأ آثار خوبی بوده است، بعد از انقلاب نیز خیلی شرایط بهتر شد ولی هیچگاه شهر بوشهر به آن جایگاه درخور خودش نرسیده است به همین خاطر ما به شهرداری تراز انقلاب اسلامی و همچنین نماد خدمتگذاری به مردم و توسعه شهری نیاز داریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیشنهاد داد: در آینده نزدیک همایشی بسیار فنی و دانش بنیان و کارگاهی با حضور بوشهر شناسان درباره توسعه همه جانبه شهر بوشهر با دعوت از افراد متخصص و فنی تشکیل شود و با استفاده از فرهنگ و آداب اصیل و غنی بوشهر و همچنین بکارگیری تجارب برخی شهرهای مشابه در کشورهای دیگر به صورت محدود، سند توسعه و پیشرفت همه جانبه شهر بوشهر از منظر مدیریت شهری تنظیم شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار