دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر:
تابناک- دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: اکثر بیمارستان‌های استان بوشهر پر هستند.
کد خبر: ۹۵۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 25 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، سعید کشمیری در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: برای حفاظت مردم در برابر بیماری هیچ راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه باید تمامی رفتار و اعمالمان با محوریت پیشگیری از کرونا و انتقال بیماری باشد افزود: سیستم بهداشتی به‌تنهایی نمی‌تواند در پیشگیری از بیماری موفق شود.

وی تصریح کرد: باید ۸۰ درصد جمعیت در کشور واکسن بزنند تا بیماری کرونا تقریباً کنترل شود، درحالی‌که تا رسیدن به این عدد زمان زیادی به طول خواهد کشید و در بهترین و ایده‌آل‌ترین حالت شاید یک سال طول بکشد.

مصرف روزانه دو میلیون لیتر اکسیژن

کشمیری افزود: تا زمانی که واکسیناسیون کرونا به نقطه ایده‌آل برسیم فاصله زمانی زیادی داریم و تنها راه برای مقابله با کرونا پیشگیری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه اکثر بیمارستان‌های استان بوشهر پر هستند و تنها در یکی از بیمارستان‌ها ۱۷۰ بیمار بستری است اضافه کرد: هر بیمار کرونایی بستری در آی‌سی‌یو ۲۵ لیتر در دقیقه اکسیژن لازم دارد به‌گونه‌ای که برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان بوشهر فقط دو میلیون لیتر اکسیژن مصرف می‌کنیم.

 کشمیری افزود: استان بوشهر جزو چند استان در کشور است که دیگر حالت افزایشی بیماری کرونا را ندارد ولی این حالت شکننده است و هرلحظه با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی امکان به وجود آمدن موج بعدی بیماری وجود دارد.

پیشگیری از کرونای هندی

وی با اشاره به ویروس کرونای جهش‌یافته هندی گفت: برای جلوگیری و پیشگیری از ورود ویروس کرونای جهش‌یافته هندی به استان بوشهر باید تمام راهکارهای لازم برای جلوگیری و پیشگیری از ورود ویروس جهش یافته جدید کرونا تحت عنوان هندی به استان بوشهر به کار گرفته شود.

کشمیری افزود: ادارات، اصناف و خانواده‌ها باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و نباید بگذاریم فشار بیش از این بر روی کادر بهداشت و درمان وارد شود زیرا موجب از کار افتادن سیستم بهداشتی و درمانی می‌شود

انتهای پیام/

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار