رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر خبر داد
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: 142 هزار بیمار در استان از بسته کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌ها استفاده کرده‌اند و میانگین پرداختی در استان هفت درصد است.
کد خبر: ۸۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 30 August 2015
علیرضا رییسی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی طرح تحول سلامت در استان بوشهر اظهار داشت: این بسته خدمتی از طرح تحول نظام سلامت با هدف حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت با محوریت اقشار آسیب‌پذیر است.

وی تصریح کرد: از دستاوردهای این بسته حمایتی کاهش پرداخت مستقیم از جیب بیماران بستری‌شده به میزان 10.5 درصد (در نظام ارجاع روستایی) در بیمارستان‌های دولتی است.

رییسی با بیان اینکه با اجرای این بسته حمایتی عمل سزارین به میزان 7.8درصد در استان کاهش‌ یافته است، اظهار کرد: با توجه به آمار فزاینده سزارین در کشور و خطراتی که عوارض این عمل برای مادران دارد، در راستای ترویج زایمان طبیعی این بسته طراحی‌ شده و از اول اجرای طرح تاکنون هشت هزار و 400 زایمان طبیعی به‌صورت رایگان در بیمارستان‌های دولتی انجام‌ شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در راستای اجرای بسته حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بر اساس شاخص‌های ضریب توسعه‌نیافتگی، محرومیت منطقه، محرومیت از تسهیلات زندگی، ضریب بدی آب‌وهوا، مرزی یا غیرمرئی بودن و شرایط جمعیتی منطقه این بسته اجراشده است.

وی تصریح کرد: در همین خصوص سال گذشته 61 پزشک متخصص در سراسر استان جذب شد که این‌ یکی از موتورهای محرکه طرح نظام سلامت در استان بوشهر به شمار می‌رود و در همین راستا ماهانه به‌صورت میانگین 300 پزشک از بسته حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم استفاده می‌کنند.

رییسی در خصوص بسته حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌ها نیز گفت: ارائه خدمات درمانی به‌موقع از دغدغه‌های مردم و مسئولان است که با اجرای این بسته گام مؤثری در این خصوص برداشته‌ شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یادآور شد: تنها در مردادماه امسال 464 متخصص روز با حضور فیزیکی تمام‌وقت در بیمارستان‌ها و مراکز خدمات درمانی به مردم خدمات ارائه کرده‌اند.

وی گفت: ماندگاری پزشکان تنها وابسته به دانشگاه، پرداخت پول و دادن امکانات رفاهی نیست، بلکه پزشکان نیروهای نخبه‌ای هستند که در مناطق محروم مشغول به ارائه خدمات به مردم‌ هستند و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه همکاری کنند.

رییسی افزود: همچنین یک‌میلیون و 200 هزار ویزیت در درمانگاه‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی انجام‌ شده و بر همین اساس توسعه درمانگاه‌های تخصصی از سیاست‌های این دانشگاه است.

رییسی افزود: امسال 32 تخت ویژه شامل ای سی یو، ان آی سی یو و پی آی سی یو در شهرهای کنگان، گناوه، بوشهر و برازجان راه‌اندازی می‌شود.

وی توسعه و استانداردسازی بخش‌های تشخیص درمان سرپایی را از برنامه‌های اجرایی امسال دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ذکر کرد و گفت: امسال یک‌هزار مترمربع فضا برای استقرار پنج واحد تشخیص و غربالگری سرطان‌ها در استان اختصاص داده می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار