دانش آموزان و معلمان و همچنین خانواده‌ها از سختی‌های تحصیل در فضای مجازی و قرنطینه می‌گویند.
کد خبر: ۸۴۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 28 April 2020

دانش آموزان و معلمان کنگان از دردسرهای تدریس مجازی می گویند

به گزارش تابناک از شهرستان کنگان، همزمان با ورود ویروس منحوس کرونا به کشور تمامی مراکز آموزشی از جمله دانشگاه‌ها و مدارس و همچنین کتابخانه‌ها تعطیل شدند.

این تعطیلی باعث شد تا معلمان و دانش آموزان برای ادامه درس خود به فضای مجازی روی آورند و جدیداً برنامه «شاد» که ‌وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد را باید نصب کنند.

روی آوردن دانش آموزان و معلمان به فضای مجازی مزایا و معایبی دارد که ظاهرا معایب آن بیشتر است‌ و نیاز به برنامه ریزی اساسی برای حل آن دارد‌.

این امر مهم‌ باعث شد تا خبرنگار فارس به این مسئله بپردازد و دیدگاه‌های مختلف دانش آموزان و معلمان و همچنین خانواده‌ها در باره‌‌ تحصیل آنلاین را بررسی کند.

 دانش آموزان و معلمان کنگان از دردسرهای تدریس مجازی می گویند

یکی از دانش آموزان در کنگان گفت: متاسفانه با تعطیلی کتابخانه‌ها مجبور به تحصیل در خانه شدیم که با توجه به اینکه فضای خانه برای مطالعه مناسب نیست مطالعه من بازدهی خوبی ندارد.

یکی دیگر از دانش آموزان با اشاره به گران بودن بسته‌های اینترنتی بیان کرد: با توجه به اینکه تحصیل در دوران کرونایی به سمت فضای مجازی سوق داده شده است لذا برای یادگیری بقیه دروس مجبور به خرید اینترنت هستم که متاسفانه علاوه بر گران بودن هزینه‌های آن زمان آن بسیار کم و زود تمام می‌شود.

برنامه شاد بسیار کند است

یکی دیگر از دانش آموزان به خبرنگار فارس گفت:برنامه شاد بسیار کند است و متاسفانه برخی از فایل‌هایی که دبیران در این برنامه میفرستند حجم زیادی دارند و دانلود نمی‌شوند؛ همچنین بسته‌های اینترنتی علاوه بر گران بودن آن‌ها متاسفانه دوام زیادی ندارند و زود تمام می‌شوند.

این دواطلب کنکور سراسری ۹۹ گفت: مشخص نبودن زمان دقیق امتحانات و کنکور ما را در یک حالت بی‌تکلیفی قرار داده است که تا حدوی انگیزه درس خواندن را از ما گرفته است.

وی افزود: برخی معلمان گمان می‌کنند که ما دواطلبان کنکور راحت در خانه خوابیم و همیشه امتحان می‌گیرند یا سوالاتی که اصلا اهمیتی برای کنکور ندارد را برای ما می‌فرستند، در حالی که ما شبانه روز درگیر مطالعه برای کنکور هستیم.

 دانش آموزان و معلمان کنگان از دردسرهای تدریس مجازی می گویند 

بی‌نظمی در حضور دانش آموزان در کلاس‌ها

یکی از معلمانی که در این بحران کرونا مشغول به تدریس آنلاین دانش آموزان می‌باشد به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه برخی از خانواده‌ها به درس‌های فرزندان خود اهمیتی نمی‌دهند و برخی دانش آموزان در حضور در کلاس‌های درس منظم نیستند.

وی افزود: آنلاین درس دادن باعث شده است که در روز بیش از ۵۰ تا تماس دریافتی داشته باشم که این امر علاوه بر تاثیر بربینایی و مشکلات روانی نیز دارد.

این معلم همچنین بیان کرد: آزمون‌‌های ارزشیابی با حضور تعداد کمی از دانش آموزان برگزار می‌شود و این ملاک درستی نیست و متاسفانه برخی دیگر این آزمون‌ها را با کمک اطرافیان خود پاسخ می‌دهند.

این معلم‌گفت: برخی مطالب نیاز به تدریس حضوری دارد و در مجازی به هر روشی که تلاش کردم متاسفانه برخی دانش آموزان متوجه نشده‌اند و با این حال حاضرم یک یا دو ماه حضوری بیشتر درس بدهم تا اینکه یک هفته در فضای مجازی درس بدهم.

یکی دیگر از معلمان گفت:در هیچ جای دنیا وظیفه معلم این نیست که از جیب شخصی خود اینترنت بخرد و شبانه روز مشغول درس دادن در فضای مجازی باشد.

وی عنوان کرد: تدریس در فضای مجازی علاوه بر مشکلاتی که برای بینایی ما بار آورده است هزینه‌های زیادی نیز بر دست ما وارد کرده است که امیدوارم مسؤولین امر برای این مشکل راه حلی پیدا کنند.

برنامه شاد هزینه‌های زیادی دست ما داد

یکی از اولیای دانش آموزان گفت: متاسفانه برنامه شاد بر روی گوشی فرزندم نصب نمی‌شود و مجبورم برای نصب این برنامه گوشی پیشرفته تهیه کنم که در این شرایط این‌کار از دستم خارج است.

در این بحبوحه زمانه که کشور اولین تجربه خود را به این شکل تجربه می‌کند طبیعی است اقدامات پیش بینی نشده‌ای در مسائل مختلف دیده شود، که لازم است مسؤولان با بررسی آسیب‌ها نسبت به برطرف کردن آنها اقدام کنند.

این مسائل در آموزش و پرورش شاید نسبت به جاهای دیگر پررنگ تر باشد و هاهن طور که دانش آموزان و معلمان عنوان کردند، مشکلاتی همچون کندی در شبکه شاد، هزینه بالای بسته‌های اینترنت، آسیب فراوانی که ممکن است از قبل نگاه کردن به سیستم های الکترونیکی به چشم افراد وارد شود، بالا رفتن هزینه تدریس از قبل تلفن زدن و هزینه‌های اینترنت، تعطیلی کتابخانه‌ها و مشخص نبودن زمان برگزاری امتحانات و کنکور سراسری از جمله این مسائل و مشکلات است که باید از سوی مسؤولان وازرتخانه و نیز اداره کل آموزش و پرورش استان مورد توجه قرار گیرد.

منبع/ فارس 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار