خلیج فارس متلاطم است؛
کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از تداوم وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: احتمال خیزش گرد و خاک در سطح استان وجود دارد.
کد خبر: ۸۴۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 26 April 2020

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از تداوم وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: احتمال خیزش گرد و خاک در سطح استان وجود دارد.

پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز به سبب تداوم وزش باد شدید جنوبی ضمن خیزش گرد و خاک، خلیج فارس و سواحل استان بویژه سواحل شمالی و مرکزی (از بندر دیلم تا مطاف) کاملاً مواج متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی ساعاتی از امروز در برخی نقاط جنوبی و شرقی استان، رشد ابر و وقوع رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از اواخر وقت امروز با خروج تدریجی این موج ناپایدار از استان، وزش باد شمال غربی بر روی دریا و سواحل استان آغاز می‌شود که سبب افزایش تلاطم دریا در سواحل جنوبی استان طی روز دوشنبه خواهد شد.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک، امروز در برخی نقاط استان نیمه ابری با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق، فردا کاهش ابر و احتمال مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: جهت وزش باد امروز جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، از اواخر امشب به تدریج شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۶ و روی دریا و سواحل استان گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: ارتفاع موج دریا نیز در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و از امشب ۶۰ تا ۱۲۰ و فراساحل گاهی ۱۵۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

منبع/ مهر 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار