نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: اورژانس هوایی در خارگ با انعقاد قراردادی مابین وزارت نفت، علوم پزشکی و تأمین اجتماعی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۸۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 23 August 2015
عبدالکریم جمیری پیش از ظهر امروز در جمع مردم خارگ بابیان اینکه دغدغه مردم خارگ دغدغه بنده هم است، گفت: ما هم در کنار شما نگران مسائل این جزیره هستیم، اما هیچ‌گاه نباید نسبت به تلاش برای حل مشکلات ناامید شد.

جمیری افزود: در بحث کشتی خارگ پیگیری‌های زیادی داشتم، ولی دولت و قانون اجازه نداد که اداره بندر کشتی را خریداری کند و اعتقاد داشتند این بودجه باید به خزانه بازگردد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: با تلاش‌هایی که داشتم از بازگشت هزینه به خزانه جلوگیری کردم، تا اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذار خصوصی قصد خریداری دارد و نیز قرار شده این هزینه در جهت حمایت از این دو سرمایه‌گذار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با ورود سرمایه‌گذار و خرید کشتی مناسب و انجام تست‌های اولیه به‌زودی مشکل مردم خارگ در این زمینه حل می‌شود.

جمیری یادآور شد: همچنین سرمایه‌گذار دیگری نیز برای خرید کشتی وارد شده که امیدواریم به‌زودی مشکل مردم جزیره خارگ در زمینه حمل‌ونقل مسافری حل شود.

وی به نشست خود با رئیس سازمان بنادر کشور اشاره کرد و بیان داشت: دو هفته پیش با رئیس سازمان بنادر کشور جلسه داشتم که موضوع کشتی و اسکله مروارید که قرار بود عملیات اجرایی آن شروع شود را یادآوری کردم و وی نیز قول‌های مساعدی برای حل این موضوع داد.

این نماینده مجلس به موضوع مشکلات برق اشاره کرد، و بیان داشت: در حوزه توزیع برق از مدیر توزیع قول اعتباراتی را گرفتیم قرار شد بخشی را بخشدار از استاندار تأمین کند.

جمیری با اشاره به موضوع آب جزیره خارگ گفت: در حوزه آبفا هم مشکلاتی وجود دارد، به همین دلیل از بخشدار و شورای شهر دعوت کردم و جلسه‌ای با حضور معاون نفت و معاون آبفای وزیر نیرو در وزارت نفت برگزار شد، برای اینکه مدیریت آبفا در این جزیره شکل پیدا کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار شد طی یک ماه این موضوع به‌طور کارشناسی بررسی شود، اما پس از گذشت یک ماه به قول خود عمل نکردند که مجدداً این موضوع را به وزیر نیرو تذکر دادم.

جمیری گفت: پس‌ از این تذکر جانباز معاون وزیر نیرو گفت که جلسه‌ای در این خصوص با استاندار بوشهر داشتیم و استاندار قول داده که با هماهنگی مسئولان محلی آن را حل کند، من هم گفتم فرصتی را برای حل این موضوع می‌دهیم اگر حل نشد وزیران نفت و نیرو باید موضوع را حل کنند، همچنین در این خصوص مکاتبه هم کرده و وزیر هم پی‌نوشت کرد.

جمیری با توجه به مشکلات حوزه درمان این جزیره تصریح کرد: در حوزه درمان هم جلسات زیادی داشته‌ای، به‌ویژه با نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور و از وی خواستیم که یک درمانگاه در این جزیره احداث کند، همچنین با وزیر بهداشت برای تجهیز و بازسازی درمانگاه جلسه‌ای برگزار و دستوری از این وزیر برای بهبود وضعیت درمانگاه خارگ گرفته شد.

وی در رابطه با اورژانس هوایی این جزیره گفت: برای ایجاد اورژانس هوایی هم قرار شد با یک قراردادی مابین وزارت نفت و علوم پزشکی و تأمین اجتماعی اقدام شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار