مدیرکل تعزیرات حکومتی استان:
بوشهر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: با تعیین قیمت 11هزار و 500 تومان برای هر کیلوگرم مرغ ازطرف سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با گران‌فروشی مرغ برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۷۱۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 19 February 2019

بوشهر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: با تعیین قیمت 11هزار و 500 تومان برای هر کیلوگرم مرغ ازطرف سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با گران‌فروشی مرغ برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ زهرا افضلی‌نیا در نشستی خبری با بیان اینکه صنعت مرغ در کل کشور از اولین تا آخرین حلقه با ارز مرجع ۴۲۰۰ تومانی تغذیه می‌شود افزود: بر این اساس صنعت مرغ مشمول قیمت‌‌گذاری است و باید قیمت مصوب داشته باشد.

وی تصریح کرد: هرگونه گران‌فروشی مرغ منجر به تشکیل پرونده و رسیدگی در محاکم تعزیرات حکومتی می‌شود.

افضلی‌نیا بر همکاری مردم در معرفی متخلفان اقصادی تاکید کرد و افزود: حجم گزارش‌های مردم در استان بوشهر برای اعلام تخلف‌ها بسیار ناچیز و کمتر از یک درصد است که امیدواریم مشارکت مردم در این حوزه بیشتر شود.

وی درباره اینکه چرا بازرسی ها خصوصا درباره گرانی موثر و بازدارنده نبوده؟ اظهار داشت: مقوله گرانی و گرانفروشی متفاوت بوده و آنچه تخلف می باشد گرانفروشی است. در این خصوص هم شاهد افزایش میزان رسیدگی و صدور احکام هستیم، ولی بعضا هزینه اجرایی بازرسی و تامین کاغذ برای احضار متخلفان گرانتر و بیشتر از جریمه است، از این رو قوانین نیازمند اصلاح می باشد تا شاهد بازدارندگی بیشتر باشیم.

به گفته افضلی نیا، میزان جریمه متخلفان در گرانفروشی یک برابر رقم تخلف است و اگر 3 بار تکرار شود، منجر به نصب پارچه در واحد صنفی و درصورت تکرار به ابطال پروانه کسب منجر خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه متخلفان اقتصادی از ابتدای امسال تاکنون بیش از 70میلیارد تومان جریمه شده‌اند گفت: ارزش جریمه‌ها نسبت به سال گذشته 7درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع قاچاق کالا و ارز نیز یک هزار و ۶۲۷ پرونده تشکیل که یک هزار و ۶۱۱ پرونده منجر به صدور رای و  محکومیت بیش از 55 میلیارد تومانی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار