فرمانده انتظامی استان بوشهر:
بوشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا دیماه، 18 درصد کشفیات جرایم اقتصادی استان رشد داشته که ارزش آن 602 میلیاردتومان بوده است.
کد خبر: ۷۰۸۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 28 January 2019

بوشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تا دیماه، 18 درصد کشفیات جرایم اقتصادی استان رشد داشته که ارزش آن 602 میلیاردتومان بوده است.

به گزارش «تابناک بوشهر»؛ سردار خلیل واعظی در نشستی خبری افزود: این جرایم شامل زمین خواری، احتکار و فرار مالیاتی بوده که پرونده های زمین خواری معادل 45 میلیاردتومان بوده است.

به گفته وی، 123 میلیاردتومان نیز فرار مالیاتی کشف شده است.

کاهش فوتی ها حوادث رانندگی

سردار واعظی با اشاره به اینکه طی 10 ماه نخست امسال 46 نفر در حوادث رانندگی برون شهری استان فوت شده‌اند تصریح کرد: از این نظر نسبت به پارسال 26 فوتی معادل 46 درصد کاهش داشته ایم. همچنین در حوادث درون شهری، میزان فوتی ها 30 درصد کاهش نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان از کشف هشت هزار و 614 کیلوگرم مواد مخدر در استان طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: میزان کشفیات مواد مخدر به دلیل انجام عملیات مشترک با سایر یگان‌ها و استان‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌هد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد از کشفیات استان بوشهر از نوع تریاک است، ادامه داد: میانگین سن اعتیاد در استان بوشهر 25 سال است.

تقویت تشکیلات انتظامی

وی اضافه کرد: دو کلانتری در شهر جدید عالیشهر و شهرستان دشتستان در حال ساخت و به زودی افتتاح خواهد شد. راهنمایی و رانندگی در شهرستان عسلویه نیز راه‌اندازی خواهد شد.همچنین به دلیل فعالیت خودروهای شوتی و وجود پروژه های ملی مثل راه آهن در محور اهرم-فراشبند، استقرار ایست بازرسی به تصویب مرکز رسیده و پیگیر استقرار آن در این محور می باشیم.

دوربین های جدید در بوشهر ارتباطی به حجاب سرنشینان خودروها ندارد

فرمانده انتظامی استان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نصب پایه های دوربین مداربسته در میادین و خیابان های بوشهر شایعه شده که از آن برای جریمه خودروهایی که سرنشینان حجاب نداشته یا موسیقی با صدای بلند پخش کنند استفاده می شود، تصریح کرد: این مطلب شایعه است و این دوربین ها با هدف رسیدگی به تخلفات ترافیکی و رانندگی به صورت مشترک بین شهرداری و پلیس راهور اجرایی می شود.

وی ادامه داد: اگر قرار بود ماموریت این دوربین ها چنین شایعه ای باشد که مطرح گردیده، باید بصورت مشترک بین شهرداری و پلیس امنیت باشد، بنابراین چنین شایعه ای واقعیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش مردمی درباره حجاب سرنشینان خودروها در قالب سامانه الکترونیکی ناظر و از سوی افرادی که مجوز دادستانی دارند گزارش می شود که بصورت پیامکی به افراد ارسال و درصورت تکرار برای اخذ تعهد به پلیس امنیت احضار می گردد که این موارد ارتباطی با دوربین های سطح شهر ندارد.

سازش 92 درصد پرونده کلانتری ها

سردار واعظی درخصوص سوالی پییرامون رویکرد پلیس در زمینه سازش در پرونده ها گفت: براساس آماری که داریم، 92 درصد پرونده هایی که به مددکاری کلانتری های استان ارجاع می شود و عمدتا اختلاف خانوادگی است به صلح و سازش منجر می شود.

به گفته وی، این آمار بالاتر از شاخص کشوری است و نتیجه برگزاری 430 جلسه مشاوره بوده است.

آمار رسمی از میزان رضایت مردم از پلیس

این مقام انتظامی درباره اینکه طرح هایی برای بررسی میزان رضایت مردم از پلیس استان وجود دارد گفت: براساس شاخص هایی که بصورت کشوری بررسی و ارزیابی می شود، میزان رضایتمندی مردم استان از عملکرد پلیس 94 درصد اعلام شده، درحالی که میانگین کشوری آن 77 درصد است.

نصب دوربین روی لباس پلیس مشکل اعتباری دارد

سردار واعظی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا طرح نصب دوربین روی لباس پلیس به بوشهر هم رسیده؛ گفت: اعتباراتی که دولت در این خصوص پیش بینی کرده بود محقق نشد و صرفا برای گروه کوچکی در تهران این طرح اجرا شد.

وی ادامه داد: این طرح برای نظارت بر عملکرد پلیس و صیانت از ماموران موثر است و امیدواریم شرایط کشور جهت تامین اعتبار آن مناسب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار