در نشست شورای شهر بوشهر مطرح شد؛
بوشهر: در نشست شورای شهر بوشهر که با دستور بررسی لایحه تعرفه درآمدی سال آینده برگزار شد، اظهارنظر هاشم زاده عضو منتسب به اصولگرای این شورا، منجر به پاسخ برخی اعضا شد.
کد خبر: ۷۰۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 14 January 2019

بوشهر: در نشست شورای شهر بوشهر که با دستور بررسی لایحه تعرفه درآمدی سال آینده برگزار شد، اظهارنظر هاشم زاده عضو منتسب به اصولگرای این شورا، منجر به پاسخ برخی اعضا شد.

 کیوان هاشم زاده، عضو شورای شهر بوشهر در این نشست که شهردار بوشهر و همچنین محمد صادق سعیدی مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی شهرداری حضور داشت اظهار داشت: پس از تغییرات در سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری بندر بوشهر، بسیاری از دلسوزان شهر خصوصا قشر مذهبی با من تماس گرفته و خواستار توجه مجموعه شهرداری و سازمان فرهنگی به دغدغه های مذهبی شده اند.

وی با بیان اینکه انتخاب مدیران حق شهردار است، ادامه داد: اما دغدغه مردمی که با من به عنوان نماینده شان در شورای شهر صحبت کردند این است که در مدیریت جدید سازمان فرهنگی مسائل مذهبی مغفول واقع نشود. قطعا اگر شاهد اعتراض نیروهای ارزشی و مذهبی شهر باشیم، کوتاه نمی آییم.

این عضو اصولگرای شورای شهر با بیان اینکه مردم نگران هستند که این تغییرات سیاسی بوده و می ترسند که مسائل شیراز با آن بیلبورد سربازان اسراییلی در بوشهر هم اتفاق بیفتد، ادامه داد: مردم معتقدند که این تغییرات در خصوص انتخابات سال آینده است که امیدواریم در سازمان فرهنگی طوری عمل شود که چنین شائبه هایی در این خصوص پیش نیاید.

هاشم زاده در پایان گفت: دوستان می گفتند اگر به دغدغه های شان در سازمان فرهنگی توجه نشود، ما ناچاریم به بند " م " وصیت امام خمینی (ره) عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از نطق خود خواستار فعال شدن بخش فنی و امانی شهرداری و تفویض اختیارات بیشتر به شهرداری مناطق شد.

به این رفتارهای سیاسی پایان دهید

در ادامه، طاهره شمشیری عضو شورای شهر بوشهر به اظهارات هاشم زاده واکنش نشان داد.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر بوشهر با بیان اینکه مخاطب صحبت های من کسانی هستند که هر اتفاقی را سیاسی جلوه می دهند گفت: از آنها می خواهم هر نوع تغییراتی در شهرداری و سازمان های تابعه را سیاسی جلوه ندهید. اگر قرار بود شورا و شهرداری سیاسی کاری کنند ادم های قوی سیاسی در حوزه عمرانی، مالی، شهرسازی و... وجود دارد، اما بنا به مصلحت شهر و اینکه شهرداری رنگ و روی سیاسی نگیرد، این افراد منصوب نشده اند.

شمشیری با بیان اینکه انگ زدن به دیگران خصوصیت رسانه ها زرد است نه انسان های فرهیخته، اظهار داشت: اتفاقا انتخاب سعیدی برای مدیریت سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر خواسته مردم برای گذاشتن فردی پاکدست و از میان اهالی هنر بوده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد تلاش می کنند که ما را در مقابل دوستان ارزشی قرار دهند تصریح کرد: البته سیستم قوی است و اجازه نمی دهند فرد غیر ارزشی وارد عرصه مدیریت شود، براین اساس همه ما ارزشی هستیم، بنابراین هشدار می دهم که فتنه مقابله با ارزشی ها به جایی نمی رسد و همه باید مقابل تفرقه افکنی و رفتارهای سیاسی هوشیار باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته کارهای فرهنگی در مجموعه شهرداری تعطیل و حتی زیرساخت هایی که قبلا ایجاد شده بود ازبین بردند. مثلا طی چهار ماه گذشته شهرداری می خواست تابلوهای تبلیغاتی را به مزایده بگذارد اما اطلاعات آن توسط سازمان فرهنگی در اختیار شهرداری قرار نگرفت.

شمشیری با بیان اینکه در چند سال گذشته اموال شهرداری توسط عده ای پایمال شده خطاب به شهردار بوشهر گفت: از شما می خواهم دست کارمند، رئیس و نیرویی که به اموال شهر ضربه وارد کرده قطع کرده و نسبت به مزایده تابلوهای تبلیغاتی اقدام نمایید تا به روش های سلیقه ای در این خصوص پایان داده شود.

سعیدی چهره ای هنری و متعادل است

در ادامه دهدار رییس شورای شهر بوشهر نیز با بیان اینکه سعیدی از چهره های توانمند و پاکدست شهرداری است، اظهار داشت: تعجب می کنم بعد از چندماه که تغییرات در سازمان فرهنگی شهرداری شروع شده، برخی دوستان الان یادشان آمده که با عضو شورا تماس گرفته و از دغدغه هایشان بگویند.

وی با بیان اینکه مدیریت سابق سازمان فرهنگی هم تلاش هایی داشته، گفت: بخشی از نطق خانم شمشیری اشاره به عملکرد وی بوده که این حق برای ایشان قائلیم تا در صحن شورا به دفاع از خود بپردازند.

همچنین ندا عبدالله زاده دیگر عضو شورا در نطق خود انتصاب سعیدی به مدیرعاملی سازمان فرهنگی شهرداری را تبریک گفت و افزود: هر فردی برای خودش دیدگاه سیاسی دارد و نگاه سیاسی آقای سعیدی هم مشخص است، اما طی سالهایی که به عنوان عضو شورا با ایشان در شهرداری همکاری داشته ایم، وی فردی متعادل و دارای ظرفیت کافی جهت ارتباط با همه طیف ها نشان داده است.

عبدالله زاده همچنین خواستار برنامه ریزی شهرداری برای تسریع در پل عابر پیاده شهرک نیایش شد.

ملاک من پاکدستی است

شهردار بوشهر نیز درخصوص بحث پیش آمده درباره سازمان فرهنگی شهرداری، با بیان اینکه اولین ملاک من برای انتصابات، پاکدستی بوده، گفت: برخی به من گفتند مدیر جدید سازمان فضای سبز شهرداری فلان دیدگاه سیاسی دارد، ولی برای من پاکدستی و توانمندی مهم است.

امیری با بیان اینکه غیر از یک مورد، سایر انتصابات از نیروهای شهرداری بوده تا در بدنه انگیزه کافی جهت ارتقا شکل بگیرد، افزود: سعیدی از نیروهای توانمند شهرداری است و به ایشان هم گفته ام که متعلق به همه قشرها هستید.

حسابرسی از شهرداری و سازمان ها

در بخش دیگری از این نشست، اکبر توسلی عضو شورا با اشاره به مراجعات مکرر طلبکاران شهرداری جهت وصول مطالبات سالیان گذشته خود اظهار داشت: انتظار می رود شهرداری در این خصوص مدیریت کند.

برزگرزاده دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه برخی افراد بابت زمینی که به شهرداری داده اند، از سال های گذشته در انتظار مطالبات خود هستند، ولی برخی شاید طلب 6 ماه پیش خود را دریافت می کنند، اظهار داشت: یکی از دلایل این موضوع تغییرات زیاد در بودجه سالانه شهرداری است که باید اعضای شورا با خود عهد ببندند این تغییرات به حداقل ممکن برسد و از این لحاظ فشاری به شهردار وارد نشود.

شهردار نیز با اشاره به اینکه حسابرسی شهرداری و سازمان ها را آغاز کرده ایم، اظهار داشت: برخی میزان بدهی شهرداری را 40 میلیارد و برخی هم 100 میلیاردتومان بازگو می کنند که فاصله این ارقام زیاد است، بنابراین بزودی نتایج حسابرسی مشخص خواهد شد تا بدانیم در کجا قرار داریم.

قهر و آشتی برخی اعضای شورا

از حاشیه های این جلسه، غیبت اعتراضی برخی از اعضا بخش پایانی بود که به ادامه بررسی لایحه عوارض و تعرفه درآمدی شهرداری در سال آینده اختصاص داشت.

ماجرا از این قرار بود که وقتی دهدار رییس شورا به مدت 10 دقیقه جهت نماز مغرب تنفس اعلام کرد، توسلی خطاب به برزگرزاده و برخی از اعضای شورا خواست که وسایل شان را جمع کرده و از جلسه بروند!

نهایتا پس از 20 دقیقه، در شرایطی جلسه شورا آغاز شد که 5 عضو حضور داشته و جلسه از رسمیت افتاده بود. نهایتا برزگرزاده وارد صحن شورا شد تا جلسه دارای رسمیت شود.

وی خواستار توضیحی درباره گلایه 3 همکار دیگرش و سپس شروع جلسه شد. وی خطاب به دهدار گفت: همکاران ما قهر نکرده اند، بلکه به روند مدیریت جلسه توسط شما معترضند که در تعیین زمان نطق به همکاران تعادل را رعایت نمی کنید و اگر به فردی دو بار فرصت صحبت در جلسه می دهید، به فرد دیگری این وقت قائل نیستید.

دهدار رییس شورا نیز با بیان اینکه از برزگرزاده تشکر می کنیم که با توجه به تجربیات خود وارد صحن شده تا جلسه از رسمیت نیفتد، اظهار داشت: دوستانی که در جلسه هستند می توانند شهادت دهند که همه اعضا یک بار در جلسه امروز صحت کرده اند و تصور من این است که انصاف رعایت شده است، اما این دوستان اگر اعتراضی دارند، بهتر است در جلسه حضور یافته و آن را بیان کنند، چرا که لوایح و طرح های در دستور شورا بالاتر از اعتراضات شخصی ماست.

نهایتا با خروج برزگرزاده از صحن شورا و گفتگو با هاشم زاده، توسلی و آسایش که در حیاط شورا حضور داشتند، آنها به جلسه برگشتند تا لایحه تعرفه درآمدی شهرداری مورد بررسی قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار