کد خبر: ۷۰۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 08 January 2019

بوشهر: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به سرمایه گذاری دشمن برای فضای مجازی، امروز این فضا به باتلاق خانواده ها تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، دفتر نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری روز دوشنبه به نقل از آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دوره آموزشی سواد رسانه ویژه کانون‌های مساجد افزود: از تهدید فضای مجازی نباید غافل شد و لازم است علاوه بر کنترل و مهار آسیب‌های فضای مجازی به فرصت‌هایی که این فضا در اختیار ما قرار می‌ دهد، توجه کرد.
وی اظهار کرد: سرمایه گذاری سنگین در فضای مجازی بخشی از جنگ نرم دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است که با توجه به تهدیدهای ناشی از این فضا، باید خود را در این مسیر مصون کرد.
امام جمعه قم گفت: در هر زمان و شرایطی همواره با موضوعی روبرو بوده ایم به همین دلیل برای موفقیت باید آینده‌نگر بود و بدانیم که امروزه با چه مشکلاتی مواجه هستیم.
وی بیان کرد: امروزدشمن با استفاده از فضای مجازی محتوای غلط به جوانان می‌ دهد و آنها را منحرف می‌ کند به همین دلیل باید با آموزش به نوجوانان و جوانان نسبت به آسیب های اجتماعی با تولید محتوای مناسب و جذاب آنان را نسبت به توطئه های دشمن هوشیار کرد.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز سواد رسانه ‌ای از جمله نیازهای جامعه است و همه افراد باید با هوشیاری به استقبال این آموزش ها بروند.
دبیرشورای عالی حوزه های علمیه افزود: هرچند نیاز جامعه به رسانه و فضای مجازی امری اجتناب ناپذیر است اما شناخت نادرست و نداشتن سواد رسانه ای از جمله آسیب‌های فضای مجازی است که باید میزان آگاهی های جامعه را افزایش داد.
وی گفت: رسانه و فضای مجازی به عنوان فرصت و تهدید به شمار می آید در عین حالی که باید از این فضا بهره برد نمی توان از تهدید آن غافل بود و برای مقابله با دشمن باید بهترین محتوا را در فضای مجازی در اختیار جوانان قرار داد.
حسینی بوشهری افزود: در زمان حاضر 45 میلیون کاربر اینترنتی در کشور وجود دارد و ایران با این تعداد کاربر در زمینه استفاده از اینترنت رتبه سیزدهم دنیا را دارد.
وی یادآور شد: برای اینکه جامعه سالم بماند باید فضای مجازی را سالم کنیم و در این مسیر تولید محتوای جذاب برای جوانان از ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار