در جلسه شورای شهر بوشهر؛
بوشهر: در پی غیرعلنی شدن جلسه شورای شهر بوشهر به دلیل اقدام دهدار رییس آن مبنی بر اخراج خبرنگاران، لایحه مالی مربوط به تیم های فوتبال شاهین و ایرانجوان بوشهر در نشست غیرعلنی اعضا مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۹۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۶ 24 December 2018

بوشهر: در پی غیرعلنی شدن جلسه شورای شهر بوشهر به دلیل اقدام دهدار رییس آن مبنی بر اخراج خبرنگاران، لایحه مالی مربوط به تیم های فوتبال شاهین و ایرانجوان بوشهر در نشست غیرعلنی اعضا مورد بررسی قرار گرفت.

؛ عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر بوشهر در این خصوص گفت: در جلسه یکشنبه ؛ عبدالخالق برزگرزاده عضو شورای شهر بوشهر در این خصوص گفت: در جلسه یکشنبه شب شورا، با لایحه شهرداری برای اختصاص 8.5 میلیاردتومان به باشگاه شاهین شهرداری بوشهر موافقت شد که مقرر گردید 6.5 میلیاردتومان از منابع داخلی شهرداری تامین شده و 2 میلیاردتومان دیگر نیز مدیرعامل باشگاه متعهد شده از طریق اسپانسر، جذب کمک و منابع دیگر وارد خواهد کرد.

شب شورا، با لایحه شهرداری برای اختصاص 8.5 میلیاردتومان به باشگاه شاهین شهرداری بوشهر موافقت شد که مقرر گردید 6.5 میلیاردتومان از منابع داخلی شهرداری تامین شده و 2 میلیاردتومان دیگر نیز مدیرعامل باشگاه متعهد شده از طریق اسپانسر، جذب کمک و منابع دیگر وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین با لایحه شهرداری برای کمک یک میلیاردتومانی به باشگاه ایرانجوان بوشهر در مسابقات لیگ دو کشور موافقت شد.

برزگرزاده ابراز امیدواری کرد: با تخصیص این منابع، شاهین شهرداری بوشهر بتواند در پایان فصل به لیگ برتر صعود نموده و ایرانجوان دیگر باشگاه قدیمی شهر نیز به لیگ آزادگان بازگردد.

تعیین 700 میلیون تومان به عنوان اختیارات مالی شهردار

در جلسه شورای شهر بوشهر و پیش از آنکه دهدار رییس آن بر سر آنچه ممنوعیت تهیه عکس نامید با خبرنگار «خلیج فارس» درگیری لفظی پیدا کند و جلسه را غیرعلنی نماید، لایحه تفویض اختیارات مالی شهردار مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که امیری شهردار بوشهر هم حضور داشت، وی پیشنهاد اختیارات مالی به میزان یک میلیاردتومان به شورا فرستاده بود که نهایتا 700 میلیون تومان مصوب گردید.

اکبر توسلی از اعضای شورا پیش از رای گیری در این خصوص، با بیان اینکه شهرداری چی بوده و می دانم که شهردار باید با اختیارات بیشتری، مجموعه اش را حرکت دهد، گفت: پیشنهاد تفویض اختیارات شهردار فعلی به 2 میلیارد تومان را ارائه می دهم. برزگرزاده نیز از این موضوع حمایت نمود.

با این حال کیوان هاشم زاده عضو شورا با بیان اینکه در دوره شهردار سابق (میگلی نژاد)، شورای سابق شهر ناگهان اختیارات مالی شهردار را به 500 میلیون تومان رسید، درحالی که برای شهردار قبل تر (آزادشهرکی) 120 میلیون تومان بود گفت: براساس همین اختیارات بالا بود که اشتباهاتی رقم خورد و امروز شورا با آن دست به گریبانگیر است.

وی ادامه داد: من با تفویض اختیار یک میلیاردی موافق نیستم و آن را به معنای ضعیف شدن نظارت شورای شهر می دانم، اما 500 میلیون تومان هم در شرایط کنونی و تورم ها، کافی نیست، از این رو پیشنهاد مشروط 700 میلیون تومانی می دهم.

وی توضیح داد: اگر این اختیارات مالی 700 میلیون تومانی منجر به سرعت و بهبود عملکرد شهرداری شد، این میزان را افزایش می دهیم، اما اگر شاهد آن بودیم که به سوء استفاده منجر شود، آن را کاهش خواهیم داد؛ کما اینکه قبلا چنین کاری را انجام دادیم.

نهایتا با رای همه اعضای شورا، پیشنهاد تفویض اختیار مالی شهردار کنونی بوشهر تا 700 میلیون تومان مصوب شد تا بتواند معاملات شهرداری در این سطح بدون نیاز به مصوبه شورای شهر انجام شود.

گفتنی است میزان کنونی تفویض اختیار مالی شهردار 250 میلیون تومان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار