فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: برداشت هندوانه در هر هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بیله‌سوار ۴۰ تن بوده که این میزان ۱۵ تن بیشتر از میانگین کشوری است.
کد خبر: ۶۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 15 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آرام حلیم صبح امروز در آغاز عملیات برداشت هندوانه از مزارع بیله‌سوار اظهار داشت: چندین سال است هندوانه شهرستان بیله‌سوار به عنوان یک محصول باکیفیت و با طعم و مزه مطلوب در استان اردبیل و دیگر استان‌های همجوار شناخته شده و جایگاه ویژه‌ای در میان صیفی‌جات به خود اختصاص داده است.

حلیم با اشاره به صادرات هندوانه بیله‌سوار به سایر استان‌های کشور تصریح کرد: امسال یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت هندوانه و خربزه رفته که سطح زیر کشت امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته که به تبع آن شاهد افزایش این محصولات کشاورزی در شهرستان بیله‌سوار می‌شویم.

حلیم میزان برداشت این محصول را در هر هکتار از اراضی کشاورزی دشت بیله‌سوار 40 تن دانست و گفت: این رقم نسبت به میانگین کشوری 15 تن بیشتر بوده که با توجه به این تولید مطلوب و کیفیت و طعم این محصول استان‌های مختلف همواره رغبت و تمایل فراوانی برای خرید این محصول دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله‌سوار نیز با بیان اینکه هندوانه‌های کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان برای رشد به آب و کود شیمیایی کم نیاز دارند، افزود: امسال یکی از دلایل افزایش کمیت و کیفیت محصول تجهیز اراضی به آبیاری قطره‌ای و نواری است.

ربعلی جهانی از توسعه و ترویج کشت بادام زمینی برای نخستین بار در شهرستان بیله‌سوار خبر داد و گفت: 20 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بیله‌سوار به کشت بادام زمینی اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود 5 تن در هر هکتار محصول برداشت شود.

وی گفت: بادام زمینی دانه خوراکی بوده و دارای فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و پروتئین است و این محصول انرژی‌زا بوده و در فرآیندهای خونی، استخوان و عضله‌سازی نقش موثری دارد که امیدواریم شاهد برداشت مناسب این محصول از اراضی کشاورزی منطقه باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار