مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل گفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز، ۲۷ اردیبهشت ماه در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰ 08 May 2024

به گزارش تابناک اردبیل، بهزاد محمدی‌خلفلو، ۱۹ اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران، به برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در اردبیل اشاره و اظهار کرد: این جشنواره ۲۷ اردیبهشت ماه در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا با همکاری استانداری و مجمع خیرین مدرسه ساز میهمانان کشوری و ملی در این جشنواره حضور پیدا کنند.

وی افزود: رویکرد سازمان نوسازی مدارس در بهره‌گیری از ظرفیت خیرین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و ما سعی خواهیم کرد تا در این راستا از ظرفیت اتاق بازرگانی، صنعتگران، دانشگاهیان، مهندسان و پزشکان و سایر گروه‌های توانمند مالی دعوت کنیم تا در این جشنواره حضور پیدا کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اردبیل تصریح کرد: در سالی که مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» است کمک خیرین و آحاد مردم می‌تواند جهش آموزشی، تربیتی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد و این موضوع از اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره است.

محمدی‌خلفلو در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: طی برگزاری این جشنواره دو مدرسه ۶ و ۹ کلاسه در منطقه نوران اردبیل و گرمی افتتاح خواهند شد.

وی به آغاز نهضت مدرسه‌سازی در استان اردبیل با توجه به نیاز شدید و کمبود‌های اساسی در حوزه سرانه آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: براساس سند آموزشی قرار است ۲ هزار کلاس درس جدید در استان ساخته شود چرا که سرانه فضای آموزشی در استان اردبیل پایین‌تر از استاندارد کشوری است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل اضافه کرد: در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های دولتی، از توان خیران نیز بهره می‌بریم تا بتوانیم واحد‌های آموزشی نیمه تمام را به سرعت تکمیل و امکان بهره‌برداری از این مجموعه‌ها را برای نسل‌های آینده فراهم کنیم.

محمدی‌خلفلو بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان نیمه اول سال و مهرماه ۳۰۰ کلاس درس را تکمیل و تحویل آموزش و پرورش دهیم و برنامه‌ریزی‌ها برای احداث ۲ هزار کلاس درس نیز در سال‌های پیش رو هدف‌گذاری شده است.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم امسال با تلاش مضاعف بتوانیم تا مهرماه پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و آماده افتتاح کنیم. سیاست ما بر ساخت مجتمع‌های آموزشی است و این بدلیل وضعیت نامطلوب و فضا‌های کم آموزشی بخصوص در داخل شهر‌ها است.

محمدی خلفلو گفت: در شرایط فعلی نیاز به ۱۰۰۰ کلاس درس برای اردبیل مشهود است تا وضعیت موجود اصلاح شود، ولی این رقم برای آینده باید افزایش یابد.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل در خاتمه سخنان خود با اشاره به بهره برداری از مجتمع آموزشی دارالفنون در تیرماه افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال توسط یکی از بانک‌های خصوصی ساخته شده است و امیدواریم با حمایت و کمک سایر بانک‌ها و خیرین نیز بتوانیم مجتمع‌های آموزشی دیگری در استان بنا کنیم و تحویل آموزش و پرورش دهیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار