نماینده اردکان :
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس وضعیت کشور اعم از مشکلات و چالش ها و همچنین موفقیت ها باید واقع بینانه قضاوت کرد ، گفت: مطالبات و خواست ها باید متناسب با شرایط و توان کشور باشد.
کد خبر: ۵۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 08 July 2015
به گزارش تابناک یزد محمدرضا تابش در جلسه بررسی مشکلات بخش مرکزی اردکان با بیان اینکه برای فائق آمدن بر مشکلات که بسیاری از آنها با اهرم مدیریت قابل حل است باید بررسی و تجدید نظر در مدیریت کشور شود، به چالش اصلی کشور در زمینه بحران منابع آبی پرداخت .

وی اظهار کرد : تا سال 2050 بحران خشکسالی 11 برابر می شود ، 70 درصد منابع آبی در شرایط فعلی هدر می رود، 95 درصد آب دریاچه ارومیه طی 20 سال اخیر از دست رفته است.

تابش تاکید کرد: باید به سمت کشت محصولات کم آب خواه و پرقیمت رفت و در زمینه کشت و از صادرات محصولاتی که آب فراوان و ارزش افزوده کمی دارند اجتناب کرد.

رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه نمی توان در استانی بحران شدید آب داشت ولی کشت برنج و صادرات هندوانه انجام داد ، اضافه کرد : اگر مدیریت صحیحی انجام نگیرد 80 درصد دشت های ایران در یک دهه آینده رو به نابودی می رود و تبدیل به بیابان می شود.

تابش درخصوص بخشی از مشکلات موجود که از طریق وضع تحریم های ظالمانه صورت گرفته است ، از تدبیر مقام معظم رهبری و تلاش دولت برای حل و فصل موضوع هسته ای سپاسگزاری کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به اینکه اعتبار بسیار خوبی از محل صنایع و ارزش افزوده به بخش مرکزی اردکان اختصاص یافته است ، اظهار امیدواری کرد ، این اعتبارات در مسیر صحیح و کاهش مشکلات مردم هزینه شود.

نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت های بخش مرکزی اردکان بخصوص در حوزه میراث فرهنگی و کشاورزی اشاره کرد و استفاده ایده ها و طرح های خلاقانه برای استفاده از این ظرفیت ها را خواستار شد.

وی با بیان اینکه انتظار است در طرح مسائل و پیگیری آن رضایت مردم که مسلما رضایت خداوند را در پی دارد مدنظر قرار گیرد ، افزود : امیدوارم در این جلسه هر قولی داده شده در بازه زمانی تعیین شده به نتیجه برسد و مدیران نیز در حوزه کاری خود مسائل و مشکلات و راهکارهای مربوطه را ارائه دهند و مردم نیز فعال تر پیگیری کنند.

در این جلسه که با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، راه، بنیاد مسکن، معاونین مدیرکل آموزش و پرورش استان ، امام جمعه اجمدآباد، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان برگزار شد در خصوص راه اندازی دو مدرسه در احمدآباد و ترک آباد در مهرماه سالجاری، حل مشکل طرح تفصیلی احمدآباد، تکمیل سالن ورزشی ترک آباد ، واگذاری 4 هکتار زمین در چاه افضل ، پیگیری اخذ تسهیلات قرض الحسنه طرح 36 واحدی مسکن ترک آباد ، نحوه راه اندازی ادارات ثبت و تامین اجتماعی در احمدآباد تصمیماتی اتخاذ شد.

اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار