مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرای 2 طرح تولید آب از دریا در استان بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 28 June 2015
تابناک بوشهر: کیقباد یاکیده ظهر امروز در نشست مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با امام‌جمعه بوشهر با اشاره به وضعیت تولید آب در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده ما در زمینه‌ی آب، وجود انشعابات غیرمجاز است به‌طوری‌که در شهر بوشهر 6 هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی‌ شده است.

وی بیان کرد: 700 مورد از این تعداد انشعاب غیرمجاز را از طریق قانونی شناسایی کردیم و برخورد لازم هم صورت گرفته است.قیمت هر مترمکعب آب در کشور 2 هزار تومان است اما این رقم در بوشهر یک هزار تومان است باید مصرف آب را مدیریتی کنیم و در این زمینه رسانه‌ها و ائمه جمعه نقش مهمی در انعکاس مسئله صرفه‌جویی داشته باشند.

یاکیده تصریح کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی ازجمله اقدامات این شرکت برای مقابله با بی‌آبی بوده به‌طوری‌که در سال گذشته 2 هزار و 800 تا 3 هزار دقیقه برنامه آموزشی از صداوسیمای مرکز بوشهر تهیه و پخش شد.امسال نیز از گروه‌های مرجع ازجمله مبلغان، ائمه جمعه، رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برای تبلیغ امر صرفه‌جویی در آب کمک گرفتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، از طراحی و اجرای تولید آب از دریا و تأسیسات آب‌شیرین‌کن خبر داد و گفت: اکنون دو طرح تولید آب از دریا در شهر بوشهر و کنگان در حال اجراست که تأسیسات آب‌شیرین‌کن کنگان نیمه دوم امسال وارد مدار تولید می‌شود.

 وی، با اشاره به اینکه ظرفیت تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن تا سال 1398 در استان بوشهر به 100 هزار مترمکعب می‌رسد، افزود: با طراحی‌های  انجام‌شده تولید آب در استان بوشهر هرساله اجرا و وارد مدار تولید می‌شود که تا سال 1398 روزانه 100 هزار مترمکعب آب به ظرفیت آب آشامیدنی استان بوشهر افزوده می‌شود.
منبع: فارس
برچسب ها: آبشیرین کن ، مشکل آب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار