رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دشتستان گفت: در راستای جلوگیری از قطع درختان جنگلی و تامین رفاه عشایر، تنور گازی بین عشایر شهرستان دشتستان توزیع شد.
کد خبر: ۵۳۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 12 December 2017
تنورگازی
ابوالقاسم محمدی ظهر امروز در آیین واگذاری تنور گازی به عشایر منطقه عشایر با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی در عرصه مرتعی و جنگلی اظهار داشت: منطقه  دشتستان از نقاط خوش و آب‌هوای استان بوشهر برای سکونت و فعالیت اقتصادی عشایر تعیین شده است.

وی با تاکید بر جلوگیری از قطع درختان افزود: به‌منظور جلوگیری از قطع درختان برای پخت نان توسط عشایر، منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان در برنامه‌ای ترویجی و فرهنگی اقدام به  توزیع 35 دستگاه تنور گازی بین عشایر و روستائیان این منطقه کرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان گفت:این کار در ادامه طرح جایگزینی سوخت فسیلی و تشویق مردم در حفاظت از عرصه‌های جنگلی شهرستان انجام شده است و بدون شک تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

وی افزود: انتظار داریم با تجهیز خانواده‌های عشایر به تنور گازی از مراتع و عرصه‌های جنگلی شهرستان مراقبت بیشتری کنیم و زمینه‌ای برای حفظ طبیعت فراهم شود.

محمدی همکاری عشایر منطقه با ادارات منابع طبیعی و امور عشایررا مطلوب توصیف و بیان کرد: تغییر الگوی مصرف سوخت در بین عشایر و دامدارن یک ضرورت است و فرهنگ سازی منابع طبیعی در این راستا ادامه دارد.

وی بوته کنی در مراتع را نیز یک آسیب جدی دانست و تاکید کرد: قطع درختان و بوته‌کنی  یک آسیب جدی به اراضی منابع طبیعی وارد می‌کند که منجر به فقیر شدن عرصه های جنگلی و مرتعی می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان با اشاره به توزیع رایگان تنور بین عشایر دشتستان تصریح کرد: طرح توزیع رایگان تنور پخت نان در بین عشایر در سالهای آینده دارد و انتظار می‌رود شاهد مشارکت بیشتر عشایر با برنامه‌های ترویجی منابع طبیعی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار