مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در سال آینده تولید اتان در پارس جنوبی به ۳ میلیون و ۳۱۶ هزار تن می‌رسد که این آمار نشان می‌دهد در طول کمتر از ۷ سال تولید اتان در پارس جنوبی ۳ برابر شده است.
کد خبر: ۵۳۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 10 December 2017
مسعود حسنی ظهر امروز در نشست بررسی روند وارد مدار فازهای پارس جنوبی به نقش مهم این میدان گازی در تامین گاز مورد نیاز کشور پرداخت و اظهار داشت: فازها و پالایشگاه‌های پارس جنوبی با توانمندی متخصصان داخلی وارد مدار تولید و بهره‌برداری رسیده که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این منطقه صنعتی متبلور شده است.

وی با بیان اینکه پارس جنوبی نقش و تاثیرگذاری در تامین گاز مصرفی کشور دارد افزود: منطقه صنعتی پارس جنوبی با داشتن توانمندی بالا نقش ویژه‌ای در تولید و انتقال گاز به نقاط مختلف کشور دارد و اکنون با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته این شرکت نزدیک به 64 درصد گاز مورد نیاز کشور را تولید کرده است گفت:  تولید گاز مصرفی کشور از 64 درصد در مجتمع گاز پارس جنوبی با افتتاح پالایشگاه‌ فازهای جدید به 70 درصد رسیده است.

حسنی یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های مجتمع گاز پارس جنوبی را  تولید محصولات با ارزش افزوده از گاز طبیعی دانست و خاطر نشان کرد: تولید محصولات با ارزش در سال‌های اخیر در مجتمع گاز پارس جنوبی  رشد چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه تولید اتان به‌عنوان یکی از استراتژیک‌ترین محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود، تولید اتان امسال به‌عنوان یکی از استراتژیک‌ترین محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی نسبت به سال 95 نزدیک به 30 درصد رشد داشته باشد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از افزایش تولید اتان  در این مجتمع برای سال آینده خبرداد و  بیان کرد: میزان رشد  اتان برای سال 97 در مقایسه با سال 95 نیز نزدیک به 37 درصد پیش‌بینی می‌شود که رشدی چشمگیر است و تحولی عظیم در صنعت پتروشیمی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه میزان اتان تولیدی در پارس جنوبی در سال 95 بیش از 2 میلیون و 315 هزار تن  بوده است افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به حدود 3 میلیون و 30 هزار تن افزایش یابد.

حسنی با اشاره به راه‌‌اندازی فازهای جدید در پارس جنوبی افزود: با فعالیت‌های صورت گرفته در تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی،  بر بهبود وضعیت و کیفیت تولید اتان مجتمع پارس جنوبی افزوده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه میزان اتان تولید شده در پارس جنوبی در سال 90 بیش از یک میلیون و 120 هزار تن بوده گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال 97 به 3 میلیون و 316 هزار تن برسد که این آمار نشان می‌دهد در طول کمتر از 7 سال تولید اتان در پارس جنوبی 3 برابر شده است.

وی به ارزش محصولات تولید اتان در پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و  گفت: ارزش اتان تولیدی در مجتمع گاز پارس جنوبی از سال 90 تا پایان سال 95 حدود 2 میلیارد و 212 میلیون دلار بوده که در صورت تحقق برنامه تولید در سال 96 این رقم به نزدیک 2 میلیارد و 940 میلیون دلار می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار