بخشدار آبپخش با بیان اینکه در سطح کشور ما سرانه مطالعه پایین است، گفت: خیرین به کمک کتابخانه‌ها بیایند.
کد خبر: ۵۲۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 15 November 2017
بخشدار آبپخش عصر سه‌شنبه در نشست با اعضای انجمن کتابخانه عمومی آبپخش اظهار داشت: مطالعه و کتابخوانی سبب روشنی ذهن و آرامش روح و روان انسان می‌شود.

وی افزود: همانگونه که بدن برای رشد و نمو خود به غذا نیاز دارد، روح و روان انسان نیز برای آرامش و تعالی به مطالعه و کتابخوانی نیاز دارد.

مردانلو به پایین‌بودن سرانه مطالعه در ایران اشاره و ابراز داشت: متاسفانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه ایران جایگاه خوبی ندارد و سرانه مطالعه ما ایرانیان بسیار کم است.

وی تصریح کرد: هر جامعه‌ای برای رشد و شکوفایی نیازمند نیروهای آگاه و با  دانش است و کسب علم و آگاهی و معرفت به محیط پیرامونی فقط با مطالعه محقق می شود و لازم است فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش یابد.

بخشدار آبپخش حمایت از کتابخانه‌های عمومی را لازم دانست و افزود: خیران و اهالی فرهنگ و ادب و آحاد مردم باید در صورت امکان به رشد و پویایی کتابخانه های عمومی کمک کنند.

مردانلو با تقدیر از مسئول کتابخانه عمومی خاطرنشان کرد: آقای دهقان از مسئولان فعال و کاربلد کتابخانه‌های عمومی استان و حتی کشور است که تاکنون چندین بار به عنوان برتر کشوری و استانی دست یافته و توانسته با جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های مردمی در اداره کتابخانه موفق باشد.

بخشدار آبپخش از شهرداری‌ها خواست نسبت به پرداخت حق نیم درصد کتابخانه‌های عمومی اهتمام جدی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار