معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حمایت از نشر و کتاب باید تمرکززدایی شود، گفت: حمایت‌های مربوط به نشر و کتاب نباید محدود به مرکز کشور و چند شهر خاص شود بلکه این حمایت‌ها باید به استان‌های دیگر ارائه شود.
کد خبر: ۵۲۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 13 November 2017
محسن جوادی صبح امروز در آیین نواخته شدن زنگ مطالعه کتاب در مدرسه دخترانه فرزانگان بوشهر جایگاه کتاب در زندگی و جامعه مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: کتاب در عرصه مختلف علم‌آموزی، رشد و پیشرفت انسان و جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارد که انسان عاقل با خواندن کتاب تجربه دیگران را به تجربه خود می‌افزاید.

وی با بیان اینکه  خواندن کتاب بر افزایش دانایی و انتقال تجربیات تاثیرگذار است افزود: کتاب هم دانایی انسان افزایش می‌دهد و هم می‌تواند در انتقال تجربیات دیگران در عرصه رنج‌ها، دردها، شادی‌ها و علوم مختلف اثرگذار باشد.

جوادی با اشاره به اینکه کتاب احساس درد، رنج، شادی، نگرش‌ها، تجربه‌های علمی و زیستی دیگران را منتقل می‌کند تاکید کرد: به این وسیله زمینه انجام کار و حیات اخلاقی در جامعه فراهم می‌شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توجه به نوشتن و تالیف کتاب گفت: نوشتن هم دارای اهمیت بسیاری است به‌گونه‌ای که به ما می‌‌‌آموزد که چگونه بنویسیم و یاد بگیریم.

جوادی، با اشاره به اینکه خواندن کتاب دارای چالش‌های بسیاری است خاطر نشان کرد: هر چند امروز فضای مجازی جای بسیاری از حوزه‌ها را تسخیر کرده و سبب افزایش اطلاعات می‌شود ولی هیچ چیزی جای کتاب نمی‌‌تواند بگیرد.

وی، جایگاه کتاب و مطالعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: فضای مجازی و رسانه‌های الکترونیکی  جای کتاب‌خوانی در عرصه‌های مختلف گرفته ولی این ابزارهای هوشمند هرگز نمی‌تواند جایگزین مطالعه کتاب شود.

جوادی با بیان اینکه  تنها با خواندن فرد نویسنده نمی‌شود بلکه در کنار خواندن، باید نوشتن را نیز آموخت افزود: باید بیاموزیم بسیاری ازمحبت‌ها را با کتاب نشان دهیم.

جوادی گفت: هرچند امروز خواندن کتاب همواره با چالش‌ها و رقیب‌هایی از جمله فضای مجازی و سایر تفریح‌های دیگر همراه است ولی هیچ یک از این موارد جای مطالعه کتاب را نمی‌گیرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات حوزه مطالعه کتاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: نبود کتاب‌های خوب، عدم دسترسی به کتاب مطلوب، نبود مکان و فضای مناسب کتاب‌خوانی، مشکل این حوزه در کشور است که باید این مشکلات برطرف و زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در کشور نهادینه کرد.

جوادی با تاکید بر مشارکت برای بهبود وضعیت مطالعه در کشور بیان کرد: هر کس برای بهبود وضعیت خواندن کتاب در کشور پیشنهادو یا طرح جدیدی ارائه کند به سه نفر جوائز ارزنده‌ای اهداء می‌شود.

وی، با تاکید براینکه در هر منطقه‌ای مقوله کتاب فرق می‌کند اظهار کرد: اعضای باشگاههای کتابخوان چالش‌ها و پیشنهادهای خود در خصوص برطرف کردن مشکلات موجود در بخش کتاب و کتابخوانی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حمایت از نشر و کتاب باید  تمرکززدایی شود گفت: حمایت‌های مربوط به نشر و کتاب نباید محدود به مرکز کشور و چند شهر خاص شود بلکه این حمایت‌ها باید به استان‌های دیگر ارائه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار