امام جمعه بوشهر گفت: سند چشم‌انداز فرهنگ عمومی استان بوشهر بر اساس نقشه آمایشی، فرصت‌ها، تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌ها تهیه و تدوین شود.
کد خبر: ۵۲۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 13 November 2017
آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری بعدازظهر امروز  در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان این استان دارای تاریخ پرشکوهی در حوزه‌های مختلف است اظهار داشت: استان بوشهر در تمامی اضلاع تاریخ خود، دارای شکوه و ارج بالایی است که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های آن حوزه کتاب و فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در تالیف و چاپ دارای  پیشینه درخشانی است افزود: مهمترین شاخص آن در حوزه کتاب، تالیف، چاپ و نهادینه بودن فرهنگ کتاب‌خوانی و ساخت و حفظ و سخت‌افزارها و زیرساخت های کتاب است.

امام جمعه بوشهر داشتن ریشه فرهنگی را یکی دیگر از ویژگی‌های استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: کتاب سیبوی مربوط به قرن چهارم هجری نشان از جایگاه استان بوشهر در عرصه کتاب است به‌گونه‌ای که ابوسعید سیرافی در قرن چهارم هجری به شرح کتاب سیبویه پرداخته که مهم بودن این کتاب این است که اسمی برای آن انتخاب نشده و صرفا به الف و لام نگاشته شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، با بیان اینکه حوزه تالیف از قرن چهارم هجری در استان بوشهر آغاز شد گفت: این حوزه در طول تاریخ رشد یافت و اکنون نیز فرهیختگانی در استان بوشهر وجود دارد که در تمامی علوم دارای تالیف‌های مرجع هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه این استان در ادوار مختلف در عرصه کتاب و تالیف درخشیده است خاطر نشان کرد: استان بوشهر بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب با شکوه در عرصه کتاب وارد شده و همچنان که پایتخت کتاب ایران شناخته شده و ان‌شاالله این استان به یک کتابخانه بزرگ با استاندارهای لازم تبدیل شود.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بسیاری از کتابخانه‌های استان بوشهر الکترونیکی هستند تاکید کرد: این کتابخانه‌ها نیازمند توسعه ضمن و ایجاد زیرساخت‌های لازم هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید  بر تدوین سند چشم‌انداز فرهنگ عمومی استان بوشهر تصریح کرد:  سند چشم‌انداز فرهنگ عمومی استان بوشهر بر اساس نقشه آمایشی، فرصت‌ها، تهدیدها، قوت‌ها و ضعف‌ها تهیه و تدوین شود تا  این نقشه برای فضای ملی به عنوان الگو قرار گیرد تا براساس آن فرهنگ عمومی محقق شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار