رئیس صنعت، معدن و تجارت بوشهر از تشکیل ۲۱ میز کالا برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور خبر داد و گفت: این استان مسئول میز صادرات میگو و پتروشیمی تعیین شد.
کد خبر: ۵۰۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 15 October 2017
سید حسین حسینی محمدی ظهر امروز در نشست توسعه صادرات غیر نفتی استان بوشهر، یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را توسعه صادرات غیر نفتی دانست و اظهار داشت: توسعه صادرات غیرنفتی از از اولویت‌های دولت و یکی از راه‌های برون‌رفت از رکود اقتصادی است.

وی با اشاره به تعیین استان‌ها برای توسعه صادرات غیر نفتی به صورت کالاهای تخصصی از تشکیل 21 میز کالا برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور خبرداد وگفت: استان بوشهر مسئول میز صادرات میگو و پتروشیمی تعیین شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه در این میز باید حلقه‌ها و زنجیره‌ها از تولید تا صادرات پیوسته در کنار هم باشد افزود: استان بوشهر در حوزه تولید میگوی پرورشی و محصولات پتروشیمی از ظرفیت بالایی برخوردار است به‌گونه‌ای که بیشترین تولید و صادرات این دو محصول در کشور از استان بوشهر انجام می‌شود.

حسینی محمدی با بیان اینکه  پنج استان تولیدکننده میگو در کشور وجود دارد افزود: با توجه به ظرفیت‌های تولید بیش از 50 درصد میگوی پرورشی در استان بوشهر در عرصه صادرات می‌‌تواند نقش موثرتری داشته باشد.

وی، محصولات پتروشیمی را یکی دیگر از محصولاتی  مهم استان بوشهر دانست که میز صادراتی آن به این استان واگذار شده خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر در تولید محصولات مختلف پتروشیمی، ظرفیت خوبی برای توسعه صادرات این محصول وجود دارد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به تصویب آیین‌نامه ته‌لنجی وکالای همراه ملوان در هیئت دولت اشاره  و تصریح کرد:  برای ساماندهی کالای همراه ملوان و ته‌لنجی، تجارت قانونی مورد توجه قرار دارد که نقش مهمی در مقابله با قاچاق کالا دارد.

حسینی محمدی محصولات پتروشیمی و سیمان را از مهمترین محصولات صادراتی استان بوشهر در نیمه نخست امسال دانست و گفت: در راستای توسعه صادرات در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته و محصولات پتروشیمی و سیمان از مهمترین محصولات صادراتی استان بوشهر در نیمه نخست امسال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار