نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در دشتی و تنگستان بهترین راه برای رونق صنایع در حال فعالیت و صنایع آینده استان بوشهر است.
کد خبر: ۴۹۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 19 September 2017
سید کمال‌الدین شهریاری پیش از ظهر امروز در نشست بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری صنایع معدنی شهرستان‌های دشتی و تنگستان با بیان اینکه استان بوشهر با 1.6 میلیون نفر جمعت و 900 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس دارای ذخائر و معادن مختلفی است اظهار داشت: به نظر اندیشمندان و صاحب نظران اگر این ذخائر و ثروت‌های مستقر در استان بوشهر بین مردم استان تقسیم شود، استان بوشهر از ثروتمندترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از لحاظ مادی همه ابزارها و الزامات رشد و توسعه در اختیار دارد افزود: با توجه به اینکه یکی از عوامل رشد و توسعه منابع مادی است در سال‌های بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، در راستای رشد و توسعه همه جانبه در سایر نقاط کشور، متاسفانه در استان بوشهر اگر رشد و توسعه ایجاد شده نامتوازن بوده که پیامدهای ناگواری دنبال داشته است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، استان بوشهر را پایتخت انرژی دانست و با اشاره به وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری گفت: نرخ بیکاری در شهرستان تنگستان بالای 18 درصد و در دشتی بالای 15 درصد و در همین راستا نرخ بیکاری در عسلویه نیم درصد ارزیابی شده است.

شهریاری با بیان اینکه بیکاری در تنگستان و دشتی مشکلات اجتماعی، اقتصادی و هزاران پیامدهای ناشی در کنگان و عسلویه که نرخ بیکاری پایین دارند داشته است خاطر نشان کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر که نرخ پایین بیکاری دارند وجود دارد که این مهم به سبب توسعه نامتوازن است.

وی با بیان اینکه توسعه نامتوازن آثار و تبعات مهمی در مناطق داشته است تصریح کرد:توسعه نامتوازن صنعت در استان بوشهر نه تنها سبب شده مردم از ثروت‌های نهفته در استان بهره مناسب نبرند بلکه مشکلات و معضلات آنها را افزایش داده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در پی توسعه متوازن در استان بوشهر هستیم افزود: با توجه به وجود ثروت‌ها و ذخائر مختلف در استان بوشهر از این ظرفیت برای رشد و توسعه متوازن استان بوشهر باید استفاده کرد.

شهریاری با انتقاد از  اینکه در سایر بخش‌ها به غیر از نفت و گاز  در استان بوشهر سرمایه‌گذاری نشده است  تاکید کرد: متاسفانه به جزء در عرصه نفت، گاز و صنایع پتروشیمی در سایر بخش‌ها در استان بوشهر سرمایه‌گذاری نشده که این مهم سبب عقب ماندگی استان بوشهر نسبت به سایر استان‌ها در عرصه رشد و توسعه سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 35 درصد معادن استان بوشهر در دشتی و تنگستان قرار دارد افزود: با توجه به این ظرفیت، باید نگاه به توسعه صادرات مواد معدنی، آن هم با ناوگان دریایی باشد که شهرستان دشتی و تنگستان این ظرفیت برخوردار است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی از افتتاح کارخانه سیمان دشتی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: علاوه بر افتتاح کارخانه سیمان، کارخانه کربنات کلسیم رسوبی  آهک هیدراته امسال افتتاح می‌شود که باید کوتاه‌ترین راه به ساحل برای صادرات آن فراهم شود.

شهریاری خورشهاب را بهترین منطقه برای ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی دانست و تاکید کرد: با توجه به رکود در بخش صنعت ساختمان، تولید مازاد کارخانجات سیمان باید در عرصه صادرات مورد توجه قراربگیرد چراکه اگر این مهم انجام نشود، کارخانه‌های سیمان در آینده با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ارزان‌ترین حمل و نقل مواد معدنی و سیمانی برای صادرات  ناوگان دریایی است تصریح کرد: ایجاد دو پایانه صادراتی مواد معدنی در دشتی و تنگستان بهترین راه برای رونق صنایع در حال فعالیت و صنایعی که در آینده در استان بوشهر باید ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار