امام جمعه بوشهر گفت: قیام تنگستان به فرماندهی رئیسعلی دلواری ضربه‌ای مهلک بر پیکر استعمار انگلستان بود چراکه با پشتوانه علما و مردم بزرگترین قیام ضداستعماری را رهبری کرد.
کد خبر: ۴۸۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 04 September 2017
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر امروز در همایش یکصد و دومین سالگرد شهادت شهید رئیسعلی دلواری در دلوار  با گرامیداشت یاد و خاطره عالمان و مبارزان ضد استعماری به ویژه شهید رئیسعلی دلواری اظهار داشت: دلوار جغرافیای بزرگواری و شناسنامه مبارزات ضد استعماری جنوب ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه روحانیت این منطقه بصیر و شجاع و مبارز هستند افزود: دین مداری، ایمان، تقوا و اخلاق اسلامی  نخستین ویژگی شهید رئیسعلی دلواری است.

امام جمعه بوشهر ولایت‌مداری را  از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسعلی دلواری دانست و افزود: ولایت مداری و بصیرت و فریب نخوردن از انگلیسی‌ها از دیگر ویژگی‌های ممتاز شهید رئیسعلی دلواری است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه شهید رئیسعلی دلواری بزرگترین قیام ضداستعماری علیه انگلستان را رهبری کرد گفت: شهید رئیسعلی دلواری با پشتوانه علما و مردم در اوج جوانی با بصیرت مثال زدنی بزرگترین قیام ضداستعماری علیه انگلستان را رهبری کرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه قیام تنگستان ضربه‌ای مهلک بر پیکر استعمار انگلستان بود تصریح کرد: قیام تنگستان به فرماندهی رئیسعلی دلواری ضربه‌ای مهلک بر پیکر استعمار انگلستان بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه شهید رئیسعلی دلواری نماد یک سردار تراز اسلامی است خاطر نشان کرد: رئیسعلی دلواری، دلوار، تنگستان و استان بوشهر شناسنامه ضد استعماری جنوب ایران است.

امام جمعه بوشهر، رئیسعلی دلواری را شجره طیبه دین اسلام دانست و افزود: این مبارزه شجره طیبه‌ای بود که خداوند به این منطقه هدیده کرد و در تاریخ ماندگار شد.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه اعتماد به آمریکا و انگلیس بنیان جامعه را از هم می‌پاشد گفت: جوهره آمریکا و انگلیس ظلم، جنایت و چپاول است اعتماد به این کشورها سبب از بین رفتن بنیان‌های جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: اگر آمریکا و انگلیس کوچکترین تعرضی به ایران کنند استان بوشهر سراسر رئیسعلی دلواری است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار