مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر گفت: همایش امامزادگان و بقاع متبرک شاخص استان در پنجم ذی القعده در ۹ منطقه بوشهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۶۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 25 July 2017
حجت‌الاسلام محمدیان بعدازظهر امروز پس از بازدید ازبقاع  متبرکه وموقوفات شهرستان دشتی با اشاره به نام‌گذاری پنجم ذی القعده به روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه درباره برگزاری همایش امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار داشت: این همایش در سراسر امامزادگان و بقاع استان بوشهر پنجم ذیقعده برگزار می‌شود و مراسم شاخص استان در بقعه متبرکه عبدالمهیمن(ع) شهرستان بوشهر  تعیین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر با اشاره به برگزاری همایش امام زادگان در روز شنبه هفتم مرداد ماه در استان بوشهر افزود: همایش امامزادگان و بقاع متبرک شاخص استان بوشهر در پنجم ذی القعده در 9 منطقه این استان برگزار می‌شود.

محمدیان بیان کرد: در این همایش از برترین‌های قرآنی، فعالان و هیئت امناء، خدام ثابت، خادمین افتخاری، روحانیون، خیران بقعه ساز، اعضای شورای مراکز فرهنگی و قرآنی و مسئولان همکاری کننده با امامزادگان و بقاع متبرکه تقدیر می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) امامزادگان و بقاع متبرکه را مایه آرامش مردم  می‌دانستند، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری باید امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند واهداف مهم این همایش را می‌توان ترویج فرهنگ زیارت در میان آحاد مختلف جامعه ، تقویت باورهای دینی جوانان و ترویج مودت به اهل‌بیت(ع) معرفی امامزادگان به عنوان پایگاه فرهنگی و کلاس‌های آموزشی وپرورشی و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار کرد: در 31 استان بیش از 8 هزار و 713  امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد که از این تعداد 385 بقعه آن در استان بوشهر است و 11 بقعه متبرکه در 8 شهرستان این استان جزء امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور هستند.

محمدیان افزود: در طول دهه کرامت ویژه برنامه‌های منظمی اجرا می‌شود که از  مهم‌ترین آنها می‌توان به آذین بندی و چراغانی بهمراه برگزاری جشن روز دختر و میلاد حضرت معصومه (س) در 58 بقعه متبرکه، تقدیر از مربیان و دانش‌آموزان طرح  تابستانه نشاط معنوی در بقاع متبرکه، توزیع بروشور معرفی امامزادگان شاخص استان اشاره کرد.

وی برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در سیزده مرداد ماه در حسینیه ابوالفضل(ع) بوشهر با رقابت 180 نفر را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت در استان بوشهر برشمرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار