مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۴۰ میلیارد ریال برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تخصیص یافت.
کد خبر: ۴۶۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 25 July 2017
عبدالرسول کازرونی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک و گرامیداشت هفته ملی مهارت  به نقش مهارت در اشتغال پرداخت و اظهار داشت: تنها راه حل مشکلات بیکاری در جامعه مهارت‌آموزی است که اکنون این آموزش‌ها به صورت رایگان به متقاضیان عرضه می‌شود.

وی از فعالیت 15 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: در این مراکز 90 کارگاه آموزشی با تجهیزات کامل در بیش از 270 حرفه به مراجعه کنندگان آموزش می‌دهند.

کازرونی به تدوین 270 حرفه‌ مهار‌ت‌آموزی در استان بوشهر پرداخت و افزود: بر اساس ظرفیت اشتغال مناطق مختلف استان بوشهر حرفه‌های مهارتی تدوین و آموزش داده می‌شود که تاکنون افزون بر 270 حرفه مهارتی تدوین شده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر،  با اشاره به اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در عرصه صنعت هسته‌ای و نیروگاه اتمی افزود: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده آموزش مهارتی نیروهای مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر در 9 کارگاه و مرکز آغاز شده که در مرحله نخست در 13 حرفه یک‌هزار و 50 نفر آموزش‌های مهارتی فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده شده با منطقه ویژه پارس جنوبی خاطر نشان کرد:‌ بر‌اساس انعقاد تفاهم‌نامه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی،3 هزار نفر در مدت سه سال آموزش‌های مهارتی فرا می‌گیرند.

کازرونی با اشاره به اختصاص 40 میلیارد ریال به تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه منعقد شده،  40 میلیارد ریال از سوی صنایع پتروشیمی منطقه پارس جنوبی برای تجهیز کارگاه‌های مهارتی استان بوشهر تخصیص یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به آموزش مهارتی به میزان 3.5 میلیون نفر ساعت در استان بوشهر تصریح کرد: امسال 25 هزار نفر در قالب 3.5 میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در 90 رشته و 270 حرفه فرا می‌‌گیرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار