مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در راستای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و ایجاد استقلال اقتصادی مددجویان، امسال ۶ هزار مددجوی استان بوشهر آموزش‌های مهارتی بر اساس استعدادها و ظرفیت مناطق فرا می‌گیرند.
کد خبر: ۴۶۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸ 25 July 2017
احمد لطفی ظهر امروز در جلسه کارگروه آموزش و اشتغال این نهاد با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سازمان فنی و حرفه‌ای با کمیته امداد به منظور آموزش مهارت‌های شغلی به مددجویان تحت حمایت، اظهار داشت: برای آماده سازی و ورود افراد تحت حمایت به بازار کار، آموزش‌هایی از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در زمینه‌های مهارت آموزی شغلی، آموزش تدریجی ، کارآفرینی و حرفه آموزی به دانش آموزان دبیرستانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت‌های شغلی به مددجویان از مهم‌ترین فعالیت‌های آموزشی کمیته امداد است، افزود: مددجویان و فرزندان آنها از سوی کمیته امداد استعداد سنجی می‌شوند و برای فرا گیری آموزش‌های مهارتی به فنی و حرفه‌ای معرفی و سپس با پرداخت تسهیلات زمینه اشتغالزایی آنها فراهم می‌شود.

لطفی با بیان اینکه در سال گذشته 5 هزار 537 نفر مددجوی تحت حمایت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت کردند گفت: این آموزش‌ها به صورت کاملا رایگان در اختیار مددجویان قرار گرفت و برای برگزاری آن 6 میلیارد و 531 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر اینکه آموزش مهارت‌های کارآفرینی و مشاوره مددجویان، قبل از انتخاب شغل سبب افزایش بصیرت شغلی آنان می‌شود خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال شش‌هزار 175 نفر از مددجویان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها آموزش‌های مهارت شغلی فنی و حرفه‌ای را به صورت رایگان فرا می‌گیرند.

وی  با اشاره به محتوای دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: دوره‌های آموزشی پیش رو برای مددجویان تحت حمایت در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی، فعالیت صنعتی و معدنی و خدمات است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار