مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: برای عملیاتی کردن برنامه‌های اشتغالزایی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اهمیت مهارت آموزی نیروی کار در محیط واقعی کار، طرح «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» در استان بوشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۶۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 24 July 2017
عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در استان بوشهر با بیان اینکه کارگاه آموزش طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی همزمان با هفته ملی مهارت برای توسعه آموزش‌های روستایی در روستای دویره شهرستان بوشهر افتتاح شد اظهار داشت: هدف اصلی  ما در حوزه فنی و حرفه‌ای، اشتغال پایدار و آموزش عملی دانش آموختگان در کنار آموزش‌های علمی است.

وی با بیان اینکه در این طرح  مهارتی افتتاحی در دویره، 6 نفر به صورت مهارت‌آموز آموزش‌های حرفه‌ای را در این بنگاه اقتصادی فرا می‌گیرند افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های اشتغالزایی در کارگاه تولیدی پوشاک که افتتاح این طرح در آن انجام شد در همین کارگاه مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تاکید کرد: این طرح‌ها سبب می‌شود تا مشکل ما پس از آموزش علمی حل شده و دوره‌های کارورزی پس از آموزش در این مکان‌ها به صورت عملی انجام شود و می‌توان گفت حوزه اشتغال و آموزش علمی در هم گره می‌خورد.

کازرونی با بیان اینکه برای توسعه عدالت آموزشی سه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در روستاهای استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر رشته‌های مهارتی در دانشگاه‌ها وجود دارد که کارگاه‌های موجود در دانشگاه متناسب با شرایط بازار نیست و یا کاربرد لازم را ندارد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند پلی برای فرد برای رسیدن به اشتغال و بازار کار باشد.

وی، با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار گفت: با توجه به ضرورت ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار برای جوانان کشور و عملیاتی کردن برنامه‌های اشتغال و بازار کار در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و جایگاه و اهمیت مهارت آموزی نیروی کار در محیط واقعی کار، طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که طی آن مهارت و شایستگی‌های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می‌شود.

کازرونی با اشاره به پیشینه این طرح اظهار داشت: آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصاً در صنایع دستی، کمک به بنگاه‌های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه‌های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت، استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار