مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: بیمه سلامت با پرداخت هزینه های تمام وقت به پزشکان در مناطق محروم، به تداوم حضور پزشکان در این مناطق کمک می کند.
کد خبر: ۴۶۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷ 23 July 2017
پرویز رمضانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای  گسترش خدمات، سازمان بیمه سلامت ایران با پرداخت هزینه های تمام وقت به پزشکان در مناطق محروم توانسته است گامی اساسی را در زمینه حضور تمام وقت پزشکان در مناطق بردارد تا بیمه شدگان خدمات را با تعرفه دولتی دریافت نمایند.

وی یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید را توجه به حوزه سلامت عننوان کرد، افزود : گامهایی بسیار مهم و اساسی در این راستا برداشته شده است که مهم ترین آنها بهبود دسترسی و بهره مندی از خدمات درمانی است که این امر با گسترش خدمات بیمه ای، تکمیل پوشش بیمه ای و کاهش پرداخت از جیب مردم صورت گرفته و سازمان بیمه سلامت نقشی اساسی و تاثیر گذار در این کار داشته است.

۵۰ درصد مردم بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهرخاطر نشان کرد: استان بوشهر در سال ۹۵ بیش از ۱۱ میلیارد تومان هزینه تمام وقتی پزشکان پرداخت شد و این امر مسبب خدمات گسترده در سطح استان شد و هم اکنون این سازمان بیمه سلامت در استان بوشهر استان حدود ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده که حدود ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی همچنین با اشاره به هزینه های انجام شده در راستای کاهش پرداخت از جیب مردم، گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته بیش از ۲ میلیون بار مراجعه به موسسات تشخیصی طرف قرار داد داشته ایم ، رشد هزینه ها نشان می دهد که سهم ما از هزینه های درمانی طی سالهای گذشته افزایش قابل توجهی داشته و می توانیم بگوییم به همین نسبت میزان پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا کرده است.

 رمضانی ضمن اشاره به فعالیتهای سال جدید و برنامه های پیش رو در این استان، تصریح کرد: مهم ترین برنامه در سال جاری شامل تعیین و ترسیم سیمای هزینه های سلامت است که این کار از ابتدای امسال آغاز شده است و همچنین تحلیل و مدیریت بهینه هزینه های درمانی در استان بوشهر جزو اولویتهای کاری است که با انجام این موارد می توانیم محل های هزینه ساز را در استان مشخص کرده و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مداخلات لازم را انجام دهیم.

بیش از ۹۰ درصد مراکز درمانی استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند

وی گفت: نکته بسیار مهم دیگر بحث خرید راهبردی خدمات سلامت است که خوشبختانه دراین استان بعلت تعاملات لازم با اکثر موسسات تشخیصی درمانی قرار داد بسته شده و بیش از ۹۰ درصد مؤسسات تشخیصی درمانی طرف قرار داد هستند و جا دارد از زحمات ، تلاشها و همکاری این مؤسسات در ارائه خدمات به بیمه شدگان قدردانی نمایم.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: فعالیت ما درحوزه خرید راهبردی بیشتر معطوف به خرید راهبردی با تعرفه های توافقی بوده و توانسته ایم با دو گروه عمده از موسسات که شامل مراکز جراحی محدود و مراکز توانبخشی می باشند با تعرفه توافقی کمتر از مصوبه دولت قرار داد ببندیم. این امر کمک بسیاری در کاهش پرداخت از جیب مردم داشته و باعث خدمات مطلوب تری به بیمه شدگان گردیده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار