مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: از یک‌هزار و ۱۲۱ واحد مسکن مددجوی روستایی در دست ساخت در استان بوشهر تاکنون ۸۵۲ واحد آن تحویل مددجویان شده و ۳۲ واحد دیگر تا پایان مردادماه تحویل مددجویان روستایی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹ 23 July 2017
احمد لطفی پیش از ظهر امروز در کارگروه تامین مسکن و مهندسی ساختمان این نهاد با بیان اینکه یکی از نیازهای ضروری هر فرد داشتن سرپناه مناسب است، اظهار داشت: خرید و ساخت مسکن شهری، احداث مسکن روستایی مناطق محروم، تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان از جمله اقدامات این نهاد برای توانمند سازی خانواده‌های تحت حمایت  است.

لطفی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری مهم کمیته امداد ارائه خدمات مسکن به نیازمندان، ابراز کرد: 30 درصد از خانواده‌های تحت حمایت در استان بوشهر فاقد مسکن مناسب هستند که بر اساس برنامه ریزی انجام شده طی  3 تا 5 سال آینده باید صف مسکن نیازمندان شکسته شود و با کمک خیران و دستگاه‌های حامی، مشکل مسکن این مددجویان برطرف شود.

وی با تاکید بر برنامه‌های کمیته امداد برای رفع مشکل مسکن مددجویان نیازمند، گفت: بیش از یک‌هزار 528 واحد مسکن مددجوی شهری و روستایی تحت حمایت، در قالب‌های خرید، احداث، تعمیر و تکمیل مسکن تا پایان امسال با اعتباری بیش از 126 میلیارد ریال  از محل اعتبارات امدادی، کمک‌های خیران، جمع‌آوری زکات و صدقات مردمی به اجرا گذاشته می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر با اشاره به عملکرد سال گذشته این نهاد در حوزه مسکن مددجویان، خاطر نشان کرد: دو هزار 33 خانوار سال گذشته در حوزه خرید، بهسازی، ساخت، تعمیر و بهسازی مسکن بهره‌مند شدند و برای این منظور افزون بر 236 میلیارد ریال از طریق منابع امدادی، کمک‌های خیران و توافق نامه سپاه با کمیته امداد هزینه شده است.

لطفی در خصوص توافق‌نامه سال گذشته سپاه استان بوشهر با کمیته امداد برای ساخت یک‌هزار و 121 واحد مسکن مددجوی روستایی گفت: از این تعداد، 614 واحد مسکن تاکنون ساخت شده و 852 واحد آن تحویل مددجویان شده و 32 واحد دیگر تا پایان مرداد ماه تحویل مددجویان روستایی داده می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر اینکه امروزه مسکن به عنوان اولویت‌دارترین نیاز مددجویان تحت حمایت مورد توجه است، خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این هدف نیازمند توجه و حمایت مسئولان استانی، شهری و روستایی است تا به لحاظ تخصیص زمین، امکانات و انشعابات آب، برق و گاز کمیته امداد را کمک کنند.

 وی از خیران نیکوکار، موسسات دولتی و غیره دولتی و فعالان عرصه صنعت ساختمان  درخواست کرد در این راه خداپسندانه به کمک کمیته امداد بشتابند و در زمینه‌های مالی، اجرایی و فنی  مهندسی نقش موثری ایفا کنند  تا مشکل مسکن نیازمندان هم استانی حل شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار