مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه میان آموزش فنی و حرفه‌ای و صندوق بازنشستگی، زمینه حضور بازنشستگان و فرزندان آنها در دوره‌های مهارت آموزی استان بوشهر فراهم شد.
کد خبر: ۴۳۸۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 11 June 2017
داریوش کشتکار ظهر امروز در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم مهارت‌آموزی در فراهم شدن اشتغال اظهار داشت: بدون شک مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی مهم‌ترین راهکار برای ایجاد  اشتغال است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشغله خانواده‌های استان بوشهر اشتغال جوانان است افزود: برای حل مشکلات اشتغال جوانان تنها راهکار مهارت‌آموزی است که در این راستا اراده کل آموزش فنی و حرفه‌ای در این عرصه نقش مهم و موثری دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر با اشاره به اینکه  آموزش سبب ایجاد انگیزه، روحیه خودباوری و نشاط اجتماعی در بین بازنشستگان می‌شود تاکید کرد: بهره‌مندی از تجربیات بازنشستگان در راستای توسعه آموزش و مهارت افزایی نیز ضروری و لازم است.

 کشتکار از انعقاد تفاهم‌نامه صندوق بازنشستگی با آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری تفاهم نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کرده که براساس آن امکان ثبت نام و حضور بازنشستگان کشوری و فرزندان آنها در دوره‌های مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی برای مهارت آموزی فرزندان بازنشستگان مهیا شده است ،افزود: امروزه بسیاری از کسانی که از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند نیازمند آموزش مهارت‌هایی هستند و امیدواریم نتایج و ثمرات این طرح عاید فرزندان بازنشستگان شود.

کشتکار فرهنگ استاد شاگردی را یکی از بهترین فرهنگ‌های گذشته دانست و ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی این فرهنگ دوباره به جامعه بازگردد و مدرک گرایی دوباره به مهارت گرایی تبدیل شود و  مهارت‌آموزان جایگاه گذشته خود را بازیابند.

وی با اشاره به اینکه اگر روزی دست‌های پینه بسته در جامعه ارزش شود، آن روز می‌توانیم بگوییم در عرصه مهارت گرایی پیش رفته‌ایم گفت: مهارت و کارآفرینی دو واژه سازگار با هم هستند که با تکیه بر آن‌ها می‌توان گام‌های موثری را در راستای اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری در جامعه و بخصوص فرزندان بازنشستگان در سطح استان بوشهر برداشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار