رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات باید رقابت اثباتی، احترام به حقوق نامزدهای دیگر، تقوای سیاسی، صداقت و نقد منصفانه را مورد توجه قرار دهند.
کد خبر: ۴۱۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷ 06 May 2017
محمدباقر بومیان با بیان اینکه فضای انتخابات با توجه به شریط و لوازمی که دارد بستر رفتارهای معروف و منکر است اظهار داشت: در جامعه اسلامی «‌انتخابات سالم» باید فارغ از منکرها باشد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در  انتخابات یک فریضه عمومی است تاکید کرد: حزت موتلفه تلاش کرده تا ضمن آشنایی با اهم معروف‌ها و منکرهای انتخاباتی، به عنوان یک مسلمان و شهروند جامعه اسلامی در عمل به تکلیف شرعی و قانونی و لبیک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با برگزاری انتخاباتی سالم، حماسه باشکوه و ماندگار دیگری در دفتر زرین انقلاب اسلامی ثبت شود.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه با تاکید بر شناخت معروف‌ها و منکرها در حوزه انتخابات افزود: حزب موتلفه اسلامی با تدوین معروف‌ها و منکرها در عرصه انتخابات تلاش کرده نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها را با این فریضه الهی آشنا کند.

بومیان با تاکید بر توجه به برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با رعایت اخلاق انتخاباتی و اسلامی گفت: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات سالم، انتخاباتی است که هم داوطلبان و هم هواداران و سایر اقشاری که در ستادها فعالیت می‌کنند ضوابط و قواعد انتخابات اسلامی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات در نظام اسلامی با غرب بسیار متفاوت است افزود: در انتخابات نظام اسلامی تمام ارزش‌های انقلاب اسلامی همراه با آموزه‌های دینی و مذهبی مورد توجه قرار می‌گیرد که لازم است مجریان، ناظران، داوطلبان، حامیان نامزدها در فرایند مختلف انتخابات این ارزش‌ها را مورد توجه قرار دهند تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند باشیم.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تعیین شش معروف و منکر در فضاهای انتخاباتی خاطرنشان کرد: نخستین معروف در عرصه انتخابات، حضور و شرکت فعال در این عرصه است که شامل 4 بخش داوطلب شدن، فعالیت انتخاباتی، فضای سیاسی و مواضع است.

بومیان، بی‌تفاوتی، عدم احساس مسئولیت، خودرایی، ولایت‌ستیزی، ریاست‌طلبی، تظاهر و نفاق، فتنه‌گری، بی‌کفایتی و خودپسندی را از منکرات حوزه داوطلب‌شدن دانست و افزود: معروف‌های این بخش، احراز تکلیف شرعی، ولایت‌مداری، مشورت، شایستگی کافی، شناخت وظایف، ترجیح افراد افضل بر خود، اخلاص، صداقت، تخصص لازم، تعهد و پاسخگویی به ملت است.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های انتخاباتی باید خدامحوری، قانون‌گرایی، خردورزی، برخورد صادقانه با مردم و مشوش نکردن اذهان عمومی مد نظر داوطلبان باشد تاکید کرد: قانون ستیزی، انحصار طلبی، مشوش کردن فضا، اهانت به نهادهای قانونی و نسنجیده گویی از منکرات است که باید مورد توجه داوطلبان قرار بگیرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه داوطلبان باید رعایت قانون در همه مراحل انتخابات مد نظر داشته باشند گفت: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در تبلیغات باید رقابت اثباتی، احترام به حقوق داوطلبان دیگر، تقوای سیاسی، صداقت و نقد منصفانه مورد توجه قرار دهند.

بومیان با تاکید بر توجه به محتوای تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خاطر‌نشان کرد: استفاده از شعارهای هنجار شکن، شعارهای وعده‌ای و غیر عملیاتی و استفاده از تصاویر ضد ارزشی و بی تقوایی رسانه‌ای از منکرات حوزه تبلیغات انتخابات است.

وی با بیان اینکه رفتار نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری یکی از معیارهای نامزد اصلح است، تاکید کرد: برخی از نامزدهای انتخاباتی در نخستین مناظره تلویزیونی ارزش‌ها و اخلاق اسلامی را رعایت نکردند و این در حالی است که رفتار کاندیداها یکی از معیارهای نامزد اصلح  است.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی‌ تدین، صالح، پذیرش نظام و ارزش‌های آن را از ویژگی‌های نامزد اصلح دانست و خاطر‌نشان کرد: استقلال و عدم وابستگی، زیرپا نگذاشتن مصالح ملی، تخصص و تعهد و توانایی علمی و عملی، شناخت نسبت به مسائل جامعه، سپربلای مشکلات مردم بودن، مردمی و ساده زیست بودن از ویژگی‌های نامزد اصلح  است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار