مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تخصیص اعتبارات لازم، ۵۵ میلیارد تومان پاداش بازنشستگان فرهنگی استان بوشهر در دو روز آینده پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۴۱۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 02 May 2017
ناصر کرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان شهرها و روستاهای استان بوشهر اظهار داشت: این طرح در تمامی شهرها و روستاهای استان بوشهر اجرایی شده که نقش مهمی در افزایش پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌های دولتی، ارتقاء معدل دانش‌آموزان پایه متوسطه و ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان داشته است.

وی از اختصاص 11 میلیارد تومان برای اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان گفت: اعتبارات اجرای این طرح از محل ارزش افزوده و عوارض‌آلایندگی تامین می‌شود که نیاز به مشارکت بیشتر دهیاران و شهرداران دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته برای یک‌هزار و 656 نفر کلاس کنکور برگزار شد گفت: در سال تحصیلی جاری هم یک‌هزار 823 دانش‌آموز در کلاس‌های کنکور شرکت کرده‌اند.

کرمی، ارتقاء معدل نهایی سال سوم متوسطه را از جمله آثار اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان بوشهر دانست و گفت:  اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان  سبب شد در زمینه امتحانات نهایی در خرداد سال قبل معدل دانش‌آموزان ارتقاء یابد و این استان در میان پنج استان برتر در میزان رشد عملکرد و رشد بیش از دو برابری  قرار بگیرد.

وی، با تاکید بر مشارکت همه شوراهای روستاها در تامین اعتبارات تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان گفت: 12درصد اعتبار عوارض ارزش افزوده و حق آلایندگی تنها در بخش تقویت بنیه آموزشی دانش آموزان با نظر مسئولان همان منطقه هزینه می‌شود که نیاز است همه شوراهای روستایی استان بوشهر در این زمینه مشارکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از اجرای طرح نخبه پروری  در استان بوشهر با مشارکت منطقه ویژه  پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: این طرح  با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از سال 94-95 در شهرستان‌های جنوبی آغاز شد و اکنون در شش شهرستان، عسلویه، جم، کنگان، دیر، دشتی و دشتستان اجرا  می‌شود.

کرمی با بیان اینکه 681 دانش آموز برتر زیر پوشش طرح نخبه پروری قرار دارند  تصریح کرد: توزیع کتابهای کمک آموزشی به ویژه در مناطق محروم به تعداد 33هزار و 760 جلد به ارزش پنج میلیارد و 579 میلیون یال از جمله برنامه‌های این طرح است.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات پادش پایان خدمت فرهنگیان استان بوشهر بیان کرد: با تخصیص اعتبارات لازم، 55 میلیارد تومان پاداش بازنشستگان فرهنگی استان بوشهر در  دو روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود:  این اعتبار به 642 فرهنگی استان بوشهر که سال گذشته بازنشسته شده‌اند پرداخت می‌شود.

کرمی با اشاره به پرداخت مطالبات سایر فرهنگیان استان بوشهر خاطر نشان کرد: مطالبات نیروهای حق التدریس شاغل در آموزش و پرورش استان بوشهر به مبلغ 60 تا 70 میلیارد ریال است که تا هفته آینده تامین اعتبار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 67 نفر از طریق آزمون استخدامی  جذب آموزش و پرورش استان بوشهر شدند تصریح کرد:  609 نفر نیز بعنوان حق التدریس آزاد جذب آموزش و پرورش و 147 نفر نیز از کنکور سراسری جذب دانشگاه فرهنگیان شدند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به  بدهی 6 میلیارد تومانی برق مصرفی مدارس استان بوشهر گفت: برای پرداخت هزینه‌های برق مصرفی  مدارس استان بوشهر، سازمان برنامه و بودجه مبلغی اختصاص داد که از طریق اوراق، به ارزش 60 میلیارد ریال به وزارت نیرو پرداخت می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار