مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در راستای توجه به توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در جامعه دانش‌آموزی، ۱۹ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان بوشهر راه‌اندازی و تجهیز شد.
کد خبر: ۴۱۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 29 April 2017
ناصر کرمی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری به شعار امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پرداخت و اظهار داشت: معلمان در این عرصه نقش مهمی در ترویج فرهنگ سیاست اقتصاد مقاومتی بین دانش‌آموزان که آینده سازان نظام هستند دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر حضور حداکثری در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: فرهنگیان استان بوشهر با عزمی منسجم در انتخابات شرکت می‌کنند و بار دیگر حضور خود را در این عرصه مهم سیاسی اجتماعی نشان می‌دهند.

کرمی با اشاره به اینکه 13 هزار و 379 فرهنگی در استان بوشهر خدمات لازم به جامعه هدف ارائه می‌کند تصریح کرد: فرهنگیان خدمات آموزشی خود را به 204 هزار دانش‌آموز استان بوشهر در یک‌هزار و 710 مدرسه ارائه می‌دهند.

وی نرخ پوشش تحصیلی در استان بوشهر را 99 درصد دانست و خاطرنشان کرد: این نرخ در مقایسه با متوسط کشوری که 97.9 درصد است از  وضعیت مطلوبی برخوردار و این در حالی است که نرخ جذب دانش‌آموز لازم‌التعلیم در این استان 98.9 درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزایش پژوهش‌سرای دانش‌آموزی از 13 مرکز به 19 مرکز را از دیگر موفقیت‌های سال تحصیلی جاری برشمرد و گفت:  در راستای توجه به توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش در جامعه دانش‌آموزی، 19 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در استان بوشهر راه‌اندازی و تجهیز شد.

وی بیان کرد: طرح نخبه‌پروری از 4 شهرستان به شش شهرستان با پوشش 681 دانش‌آموز اجرایی شده است.

کرمی افزایش پوشش 10 درصدی تحصیلی دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی را از برنامه‌های موفق آموزش و پرورش استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی مجوز استخدامی 953 معلم و پذیرش 545 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان  استان بوشهر اخذ شده است.

وی با اشاره به هوشمند سازی 383 کلاس درس استان بوشهر گفت: در سال تحصیلی جدید 25 هزار دانش‌آموز به عنوان سفیران سلامت انتخاب شدند و در اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی 40 درصد مدارس تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های هفته گرامیداشت معلم در استان بوشهر تصریح کرد:در هفته معلم برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر برگزار می‌شود که انتخاب و تجلیل از 130 معلم نمونه از آن جمله است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار