رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی گفت: حجم مبادلات تجاری ایران با آفریقای جنوبی اکنون ۴۲ میلیون دلار است که تا سال ۲۰۲۰ به ۲ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۴۱۰۳۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 19 April 2017
سیدمهرداد سیادت‌نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی است اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر توسعه رابطه تجاری این استان با بازرگانان آفریقای جنوبی افزایش می‌یابد.

وی از اعزام هیئت‌های تجاری استان بوشهر به آفریقای جنوبی خبرداد و خاطر نشان کرد: برای توسعه رابطه تجاری استان بوشهر با کشور آفریقای جنوبی راهکارهای لازم بررسی می‌شود که در این زمینه نشستی با بازرگانان استان بوشهر برگزار می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی از افزایش مبادلات تجاری کشور با آفریقای جنوبی خبرداد و گفت: حجم مبادلات تجاری ایران با آفریقای جنوبی اکنون 42 میلیون دلار است که تا سال 2020 به 2 میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

سیادت‌نسب  بیان کرد: مهمترین اقلام صادراتی ایران به آفریقای جنوبی محصولات پتروشیمی، قیر نفت، کاشی و سرامیک، خرما، ترانسفورماتور برق، انواع کف‌پوش‌ها و فرش دستبافت، پسته، روغن صنعتی، پودر و عصاره شیرین بیان بوده است.

وی با تاکید بر حل مشکلات بانکی ایران با آفریقای جنوبی گفت: باید با فراهم ساختن زیرساخت‌های تجارت بین دو کشور از قبیل روابط بانکی، خط کشتیرانی و پرواز مستقیم و بازاریابی محصولات ایرانی، به سرعت صادرات به این کشور را افزایش داد.

رایزن بازرگانی ایران در آفریقای جنوبی با اشاره به هدف‌گذاری تجارت 2 میلیارد دلاری بین دو کشور تا سال 2020 میلادی، اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان دو کشور در زمینه همکاری‌های تجاری در فضای پس از برجام و لغو تحریم‌ها، در آینده نزدیک شاهد حضور شرکت‌های توانمند ایرانی در حوزه‌های مصالح ساختمانی از قبیل کاشی و سرامیک، سیمان، قیر، مواد غذایی، محصولات پتروشیمی، دارو و تجهیزات پزشکی و دیگر محصولات در آفریقای جنوبی باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار