معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: : در سال ۱۳۹۵ بیش از۱۰۰ هزار نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه ای به مددجویان در زندان‌های استان بوشهر آموزش داده شده است
کد خبر: ۴۰۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 17 April 2017
احمد لیراوی بعدازظهر امروز در نشست با  مسئولان زندان استان بوشهر با اشاره به نقش مهم مهارت افزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: مهارت افزایی نه تنها زمینه اشتغال حرفه‌آموزان را فراهم می‌کند بلکه کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در همه مناطق فعال است تصریح کرد: برای توسعه مهارت‌افزایی کارگاه‌های حرفه‌آموزی در همه حوزه‌ها راه‌اندازی شده که تمام آحاد جامعه به ویژه جوانان را در بر می‌گیرد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه مهارت در توسعه و پیشرفت انسان‌ها نقش دارد تاکید کرد: برای حذف ریشه‌های مبادرت به جرم و توانمندسازی زندانیان، فراگیری مهارت ‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار آنان زمینه را برای ورود به جامعه پس از آزادی فراهم آورد.

لیراوی با اشاره به اهداف و مزایای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در زندان افزود: توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی، استفاده بهینه از نیروی انسانی مددجو، به منظور اشتغال و افزایش بهره وری زندانیان در سطح جامعه، به‌وجود آوردن امکان کسب مقبولیت اجتماعی و جامعه پذیری زندانیان، ایجاد روحیه کسب استقلال و خود باوری در زندانیان و شناخت استعداد و توانمندی‌های آنان و ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زندانیان از جمله این اهداف است.

وی با بیان اینکه داشتن مهارت در فرد ضمن توانمندسازی کمک می‌کند تا پس از فراغت از زندان به اشتغال پایدار برسند خاطر نشان کرد:  در سال 1395 بیش از100  هزار نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه ای به مددجویان در زندان‌های استان بوشهر آموزش داده شده است

رئیس زندان مرکزی بوشهر نیز در این نشست ضمن قدردانی از همکاری و تعامل مناسب اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، هدف از این آموزش‌ها را توانمند سازی مددجویان و اشتغال مولد آنان پس از آزادی عنوان کرد و گفت: یکی از ابزار اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها آموزش‌های فنی و حرفه ای است که به آن توجه ویژه ای شده است.

خضری تصریح کرد: با فراهم کردن امکانات مناسب در زندان‌ها، زمینه جذب حداکثری مددجویان در کلاس‌های فنی و حرفه ای فراهم شده است.

وی با بیان اینکه حرفه آموزی باید در پی خود اشتغال به همراه داشته باشد افزود: باید با هدایت مددجویان به سمت تولید وخوداشتغالی نگرش منفی را نسبت به این اقشار تغییر داد که این مهم نیازمند همکاری سایر ارگانها و نهادهای حمایتی  است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار