رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه صنعتی کشور در زندگی هر منطقه اثرگذار باشد، گفت: تلاش همه ما، برای داشتن ایرانی سربلند است .
کد خبر: ۴۰۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 17 April 2017
حجت الاسلام حسن روحانی ظهر یکشنبه در آیین افتتاح فازهای پارس جنوبی اظهار داشت: امروز ، روز پرافتخاری برای صنعت نفت کشور است.

وی اضافه کرد: این روزهایی که شاهد موفقیت مدیران و مسئولان و جوانان کشور هستیم افتخاری برای کل کشور است. همان گونه که وقتی شاهد شکوفایی در طرح های صنعتی هستیم بیانگر تلاش جوانان این مرز و بوم برای دستیابی به توسعه و پیشرفت است. هر فازی که در پارس جنوبی به بهره برداری می رسد بیانگر ماه ها و ماه ها تلاش جهادگران در گرما و سرما و روزهای سخت است و امروز ثمره آن را مشاهده می کنیم.

روحانی افزود: امروز با افتتاح این طرح ها احساس غرور و افتخار می کنیم. همانگونه که وقتی در عرصه دفاعی کشور طرح های مختلف افتتاح می شود و یا شاهد اقتدار دیپلماسی کشور هستیم و یا تک رقمی شدن تورم و یا رشد اقتصادی ۸ درصدی کشور و یا رشد علمی و اجرای طرح تحول سلامت که همه اینها افتخار است.

رئیس جمهور ادامه داد: در دولت یازدهم میزان تولید گاز در پارس جنوبی دو برابر شد و امروز شاهد افتتاح ۶ فاز در پارس جنوبی هستیم که با سرمایه گذاری بیش از ۲۰ میلیارد دلار اجرا شده است و امروز، روزی ماندگار برای تاریخ صنعت نفت کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: عزت ما از همین جا است. عزت ما در سایه موفقیت های ما در صحنه های مختلف است. امروز در دولت یازدهم بعد از سه سال و نیم، تولید و ظرفیت برداشت گاز ایران به ۵۷۵ میلیون متر مکعب در روز رسیده است و به معنای آن است که می توانیم اگر با هم باشیم و وحدت داشته باشیم، به همه موفقیت ها دست یابیم.

روحانی خاطرنشان کرد: انقلاب نکردیم که مقابل هم بایستیم و یا دست مان برای مواد غذایی به سوی بیرون دراز شود، انقلاب کردیم و به فکر خودکفایی و صادرات بودیم. امروز شاهد خودکفایی در تولید گندم و گاز هستیم و هفته های آینده شاهد خودکفایی در تولید بنزین خواهیم بود. با تحقق خودکفایی انتظارات این ملت برآورده خواهد شد. تلاش همه ما داشتن ایرانی سربلند است.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود گفت: در زمینه ارتباط با دنیا تلاش کردیم ایران تبدیل به کریدور شرق به غرب و جنوب به شمال شود و بزرگترین بنادر را در این دولت در چابهار و شمال به بهره‌برداری برسانیم تا کریدور شمال ـ جنوب را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در همه زمینه‌ها از جمله محیط‌زیست، برق و عمران شهری، تحرک گسترده‌ای را در شهرها و روستاهای کشور انجام دادیم؛ از جمله گازرسانی، برق‌رسانی و آبرسانی و همچنین علم، دانش و فناوری و به رتبه اول رشد علمی دست یافتیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: در هر نقطه‌ای پیشرفت هست، باید برای میزبانان آن منطقه هم پیشرفت را شاهد باشیم. اگر عسلویه پیشرفت کرده است، باید مردم این منطقه و استان از محصول این پیشرفت استفاده کنند و باید بیشترین استفاده از مشاغل ایجاد شده در این منطقه نصیب مردم بومی شود.

روحانی افزود: ما خواهان توسعه هستیم ولی توسعه پایدار باید دارای سلامت و محیط‌زیست سالم باشد و در این راستا مردم برای ما در اولویت است.

وی اظهار داشت: ما نفت و گاز را برای نشاط مردم ایران و برای سرزندگی ایران می‌خواهیم. مردم استان بوشهر، عسلویه و کنگان که امروز خوشحال هستند، باید در زندگی روزمره خود این پیشرفت را شاهد باشند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار