معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: بررسی‌های میدانی و آماری نشان می‌دهد که از کل جمعیت کشورمان، 96 درصد تجربه استفاده از مواد مخدر نداشته و فقط 4 درصد دچار اعتیاد هستند.
کد خبر: ۳۸۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 26 February 2017
پرویز افشار بعد از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی‌شدن مبارزه با مواد مخدر در بوشهر اظهار داشت: بررسی‌های میدانی و آماری نشان می‌دهد که از کل جمعیت کشورمان، 96 درصد  تجربه استفاده از مواد مخدر نداشته و فقط 4 درصد دچار اعتیاد هستند.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود، فراوانی انواع مواد مخدر است که سبب شده با 450 نوع موادمخدر روبرو باشیم در حالی که تا یک دهه پیش فقط 10 نمونه مواد مخدر در جامعه مصرف می‌شد.

معاون کاهش تقاضای ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اثرات مخرب جسمی، روانی و تخریب مغزی این مواد قابل مقایسه با مواد کنونی نیست، یادآور شد: نوع تاثیرگذاری این مواد به گونه‌ای است که در صورت فراگیر شدن در جامعه می‌تواند آسیب‌های جدی بر پیگر جامعه ایجاد کند.

وی با اشاره به ضرورت احساس مسؤولیت اجتماعی در بین همه افراد جامعه برای مبارزه با مواد مخدر، یادآور شد: مبارزه با مواد مخدر به دلیل این که حوزه عرصه آن به محلات و خانه‌ها کشیده شده، نیازمند یک توجه اجتماعی است تا همه افراد با حس مسؤولیت پذیری، شرایطی برای خانواده خود ایجاد کنند تا در مقابل مواد مخدر مصون باشند.

افشار عنوان کرد: البته طی سال‌های اخیر با رشد خوبی از گسترش سازمان‌های مردم نهاد برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد مواجه بوده‌ایم به گونه‌ای که از سه هزار سازمان مردم نهاد  فعال در زمینه مبارزه با مواد مخدر، دو هزار و 271 سازمان در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی فعال هستند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار