اخبار ویژه تابناک
رصد‌خانه «تابناک» ‌بسته خبرهای ویژه ای برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. در بسته خبری ویژه تابناک اردبیل، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۳۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 10 May 2015

مدیر منتسب به من را تغییر دهید

از منابع موثق خبر می رسد یکی از نمایندگان که نقش زیادی در انتصاب مدیر کل تامین اجتماعی داشته است، اخیرا خواستار تغییر وی شده است.

گویا در ماههای اخیر حاشیه ها و حرف و حدیث های زیادی در مورد استخدام نیروهای این نماینده در تامین اجتماعی در محافل مختلف مطرح شده است. همچنین گویا هرگونه عملکرد آقای مدیر کل که موجب نارضایتی عده ای می شود، به پای نماینده مذکور نوشته می شود.

گویا این نماینده به این نتیجه رسیده است که ماندن مدیر کل فعلی تامین اجتماعی در سمت خود، به نفع وی نیست و لذا در اقدامی شجاعانه به مدیر عامل کشوری این سازمان گفته است این مدیر کل را تغییر دهید.


ضعیف تر شدن احتمال کاندیداتوری قاضی سابق

منابع نزدیک به یکی از کاندیداهای اصالتا نیری که در انتخابات دوره گذشته برغم کسب رتبه چهارم از راهیابی به مجلس باز ماند، می گویند این قاضی سابق و وکیل فعلی انگیزه چندانی برای شرکت در انتخابات آتی ندارد.

آنها می گویند وی به دلیل برخی بی مهری هایی که در دقیقه 90 انتخابات گذشته در مورد او صورت گرفت ، قید حضور در انتخابات این دوره را زده است. با این حال تلاشهایی برای بازگرداندن مجدد وی به صحنه انتخابات صورت می گیرد که بعید است به نتیجه برسد.


تقویت احتمال تغییر فرماندار گرمی

از منابع موثق خبر می رسد طیفی از جریانات منتسب به دولت در استان تلاشهای خود را برای تغییر فرماندار گرمی آغاز کرده اند. این چندمین بار است که گروه مذکور رایزنی هایی را برای تغییر این فرماندار آغاز کرده اند.

علائی تنها فرماندار از بین فرمانداران استان است که از دولت احمدی نژاد در این سمت ابقاء شده است.

گفته می شود شانس مهدی جوادی فرماندار کنونی نمین برای جابجایی و حضور در فرمانداری گرمی بیشتر از سایر گزینه هاست.


تحویل لایحه منطقه آزاد تجاری به مجلس

کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی در پیامی به تابناک اردبیل نوشت: به لطف حق امروز دولت لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل را عملا تحویل مجلس داد. امیدوارم با رایزنی های به عمل آمده با هیات رئیسه و نمایندگان ، مورد استقبال و رای مثبت نمایندگان قرار گیرد و دروازه شکوفایی ظرفیت های ممتاز گشوده شود.


با ابتکار شهرداری، پیکاسو ، جای مرگ بر آمریکا را گرفت

ابتکار شهرداری تهران در نصب بیلبوردهای آثار هنری معروف ایران و جهان در خیابان‌های تهران واکنش‌های فراوانی را به همراه داشت. گاردین هم در گزارشی به این موضوع پرداخت و در روایت خود از نگارخانه شهر تهران نوشت: بیلبوردهای «مرگ بر آمریکا» جایشان را به آثار پیکاسو و هنرمندان بزرگ داده است.


زمزمه تغییرات جدید در دولت

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور از تغییراتی در دولت خبر داده است. فارس نوشت؛ آشنا گفته که «برخی از سفرهای استانی برای تیم رئیس جمهور روشن کرد که بر خلاف تصور اولیه بعضی از استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند لذا تغییرات در دولت اتفاق خواهد افتاد، هم در سطح وزرا و هم در سطح استانداران».


صادارات پنهان آب در بحبوحه کم آبی

در شرایطی که کمبود آب سراسر کشور را فراگرفته و دمای هوای رو به افزایش است، آمار صادرات کشورمان حکایت از افزایش صادرات پنهان آب دارد؛ آبی که فشرده شده و تغییر نام یافته تا با شکل میوه درآمده و صادراتش بلامانع به نظر برسد.

جالب است بدانیم که صادرات هندوانه در کشورمان در سال ۹۳، رشد ۳۷ درصدی را به نسبت سال قبل به ثبت رساند! حال سئوال این است که آیا هندوانه ایرانی اینقدر مرغوب است یا علت چیز دیگری است؟

این رشد صادرات در یکی از خشک‌ترین و کم باران‌ترین سال‌های عمر کشورمان رقم خورده و می‌دانیم ‌برای عمل آوردن محصولی مانند هندوانه، مقادیر زیادی آب نیاز است.

به عبارت بهتر، ماجرای هندوانه و صادرات بی‌رویه آن زمانی مهم‌تر جلوه می‌کند که به صادرات آب پنهان دقیق می‌شویم و می‌بینیم که سال گذشته بیش از ۸۳۳ هزار تن هنداونه به قیمت کیلویی حدود ۷۰۰ تومان به کشورهای مختلف صادر شد که حدود ۲۰۸ میلیارد لیتر آب برای آن صرف شده بود.

این معادله اینقدر از نظر اقتصادی ناراحت کننده است که گویی در حال مفت فروشی منابع آبی کشورمان به دیگر کشور‌ها هستیم؛ آن هم در زمانی که برخی بر این باورند ‌جنگ آب آغاز شده و هر حرکت اشتباه در چنین اوضاعی، تاوان سنگینی خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
همان اقای نماینده چندماه پیش از طرف همان مدیرکل به اداره کل دعوت شده بود . در ساعات غیر اداری جلسه شورای اداری!!! گذاشته بودند و در واقع برای بیعت گرفتن از حاضرین در جلسه همان شورای اداری بوده است ... ولی اقای نماینده که کلیه نقل قولها از وی صحت دارد و بلکه هم بیشتر .!. بداند که بنده و خیلی های دیگه و بلکه هم بیشتر میدانیم چند نفر را در تامین اجتماعی اردبیل چپانده است . و انهایی که این واقعیت تلخ را میدانند در انتخابات پیش رو واقعیت را به همه خواهند گفت
saman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
با سلام . من دیروز در مورد خبر درج شده در این صفحه نظر گذاشتم . نظرات چرا در صفحه درج نمیشود
aufi 2
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
سلام
3 یا 4 ماه صبر کنید دیگه بازنشت بشه بره مدیرو میگم دو رو
چن ماه دیگه نوبت همون نماینده است
فک کرده خیلی زرنگه
پسر دیگه مردم طرف حسابتن
دروغ بسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار