مدیر جهادکشاورزی آبدانان گفت:در اثر باران مطلوب و به موقع سطح تولید محصولات کشاورزی نیز در این شهرستان نسبت به سال گذشته 300 درصد بیشتر شد.
کد خبر: ۲۴۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰ 13 June 2016

مدیر جهادکشاورزی آبدانان گفت:در اثر باران مطلوب و به موقع سطح تولید محصولات کشاورزی نیز در این شهرستان نسبت به سال گذشته 300 درصد بیشتر شد.

به گزارش تابناک ایلام؛عباس پیری روز دوشنبه اظهار کرد: امسال بیش از 31 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شده که بیش از 3 برابر میزان سال زراعی گذشته است.

به گفته وی، با توجه به افزایش نزولات آسمانی و پراکنش مناسب بارش باران، سال زراعی جاری یکی از بهترین سال ها برای مردم به ویژه دامداران و کشاورزان بوده است.

وی افزود: در اثر باران مطلوب و به موقع سطح تولید محصولات کشاورزی نیز در این شهرستان نسبت به سال گذشته 300 درصد بیشتر شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبدانان از تولید 850 تن محصولات باغی، انگور، زیتون، انجیر و بادام در سال زراعی 95 - 94 خبر داد و تاکید کرد: با تلاش شبانه روزی 70 نفر از جوانان جویای کار و در 2 هزار و 500 کلنی عسل، سالانه 15تن عسل مر غوب در این شهرستان تو لید و به بازار مصرف عرضه می شود.

پیری یادآور شد: بر اساس اسناد معتبر اداره هواشناسی آبدانان از اول سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر گذشته تا پایان خرداد جاری) یک هزار و 26 میلی متر باران در این شهرستان باریده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی ماقبل 150 درصد افزایش داشته است.

عملیات برداشت گندم و جو از مزارع آبدانان با استفاده از 100 دستگاه کمباین انجام می شود و چهار مرکز خرید در سه بخش مرکزی، سرابباغ و کلات مورموری از اوایل اردیبهشت برای خرید محصول مازاد بر نیاز مردم دایر شده است.

شهرستان 60 هزار نفری آبدانان در 170 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار